L’escola

Qui som i què fem?

• L’escola Ramon Muntaner és una escola pública, catalana, laica, plural, democràtica i inclusiva a on es garanteix la integració escolar i social de l’alumnat, amb independència de la llengua, cultura, condició social i origen.
  • Acompanyem als nostres alumnes en la seva formació com a persones atenent a les seves necessitats educatives amb l’objectiu d’assolir les competències que li permetin el seu desenvolupament personal.
  • Eduquem en el respecte mutu, el diàleg, la reflexió, la col·laboració i la solidaritat.
  • Potenciem l’aprenentatge significatiu i competencial, adaptant-nos a les noves tecnologies, l’experimentació i el coneixement del nostre entorn més proper, per tal de formar persones competents per a la vida.

Què volem aconseguir?

• Volem aconseguir que els/les nostres alumnes siguin feliços i que vinguin contents a l’escola.
  • Volem que els/les nostres alumnes desenvolupin al màxim les seves capacitats, que aprenguin i que se sentin protagonistes del seu aprenentatge.
  • Volem garantir la integració escolar i social de l’alumnat, amb independència de la llengua, cultura, condició social i origen.
  • Volem promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens, incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant comportaments i actituds discriminatòries per raó de gènere.
  • Volem una escola oberta i propera a les famílies. Ser una escola on les famílies comparteixen amb el centre el repte que suposa l’educació dels seus fills on s’estableixi la comunicació, la participació, la cooperació i la interrelació.
  • Volem formar persones responsables i competents a partir d’un plantejament educatiu basat en l’orientació personalitzada.
  • Volem potenciar l’ús de la llengua catalana com a llengua vehicular i treballar la resta de llengües per crear ciutadans d’un món global: plurilingüisme.
  • Volem la integració de les noves tecnologies per aconseguir que els membres de la nostra comunitat educativa siguin competents en les TAC.
  • Volem estimular les relacions interpersonals positives entre els diferents membres de la comunitat educativa respectant en tot moment les característiques i competències de cadascú.
  • Volem persones responsables compromeses amb el medi ambient.