Aprofundiment · Teoría Moderna

Objectius de l’assignatura

Assolir una audició concentrada, activa i conscient, amb un alt grau d’implicació en la diferenciació d’allò que s’escolta. Reconèixer i descriure les propietats dels recursos musicals, del ritme, de la melodia i de l’harmonia a través de l’escolta. Disposar de vocabulari pràctic per a l’anàlisi i la descripció de qualsevol fenòmen sonor. Millorar el nivell d’audibilitat i desenvolupar l’agilitat auditiva, donant les bases per facilitar l’accés a Aprofundiment Improvisació.

Els diferents blocs temàtics són:
  • El ritme: la percepció del ritme i els principis rítmics fonamentals. Tipologies rítmiques; tempo, pulsació i compàs; ritme i accent.
  • La melodia: models i perfils melòdics. El motiu.
  • L’harmonia: tonalitat major i menor. Construcció d’acords tríades i quatríades amb les seves disposicions. Clixés harmònics de la música popular.
  • Composició-Improvisació sobre cicles harmònics senzills i usuals en la música popular. Forma Blues
Horari:

Dimarts de 19:15h a 20:15h