Laboratori Musical 2021 · Manu Guix

El músic i compositor Manu Guix (Barcelona, 1979) ha fet avui, 22 d’abril de 2021 a El Progrés de Martorell un laboratori musical on ha compartit escenari amb alumnes de l’Escola de Música i ha exposat al públic la seva trajectòria. La seva generositat i proximitat ens ha captivat a tots des del primer moment. Us deixem l’enregistrament sençer per si voleu gaudir de nou de la seva expertesa.

Ha començat parlant dels seus inicis en el món de la música, de la seva formació i del gir que la cançó Your song, d’Elton John, va provocar en el seu camí. En lloc de centrar-se en la música clàssica, va encaminar-se cap a la creació de música pop, després de formar-se en cant coral, piano i solfeig, entre d’altres. La seva trajectòria va completar-se amb estudis de violí i cant i el curs 1999/2000 va rebre una beca al Liverpool Institute for Performing Arts, un fet que li va permetre viure a Anglaterra i conèixer de primera mà els musicals que s’hi representaven.

El 2000 va ingressar a l’Acadèmia del programa Operación Triunfo i des d’aleshores ha combinat els seus treballs com a músic amb la docència a l’acadèmia, la creació i producció de temes per a artistes i la direcció musical, tocant tant la ràdio com la televisió. El Petit Príncep, que enguany arriba a la seva vuitena temporada, o La Jaula de las locas són dos dels espectacles amb què més èxits ha recollit.

Tot i que reticent a prendre el paper d’un mestre, Guix ha compartit una estona amb el públic martorellenc i ha resolt els dubtes i inquietuds que li han fet arribar. Sense un ordre estricte, ha explicat, i sense “tenir cap metodologia, només vinc per explicar la meva experiència en el que al cap dels anys s’ha convertit en la meva professió”, ha apuntat. Uns quants alumnes de l’Escola de Música de Martorell han pogut compartit escenari amb ell interpretant els temes Tic Tac i En tres minuts.

Si algú de vosaltres es vol animar a tocar sobre alguna d’aquestes dues cançons que vem tenir la sort de poder compartir amb el Manu, aquí podeu trobar les partitures dels arragements fet expressament per a l’ocasió.

TIC TAC

EN 3 MINUTS