EXPOSICIÓ “UN MÓN DE LLANA” AL MUSEU DE RIPOLL

“Un món de llana” és el títol que l’alumnat de Cicle Inicial ha escollit per a l’exposició que es duu a terme al Museu Etnogràfic de Ripoll amb una mostra dels treballs que han estat realitzant els nens i nenes de 1r i 2n durant el Projecte Interdisciplinari “L’ovella ripollesa”.

El Projecte “L’ovella ripollesa” s’ha iniciat a partir del Programa “Territori educador. Ens mengem les valls” que té per objectiu promocionar una cultura d’alimentació sana, de qualitat i de proximitat a la població local a través de l’escola. Amb aquest programa es pretén posar en valor el producte agroalimentari del territori  i contribuir a fomentar el consum de proximitat a través de la generació d’un sentiment de pertinença i identitat entorn al producte local i l’activitat tradicional del territori. En aquest cas, el producte treballat ha estat el xai i el cabrit.

Amb aquesta proposta didàctica, ens hem endinsat en el món de les ovelles i la vida tradicional de pastor, fent un aprenentatge vivencial gràcies a la visita del pastor i la visita al Museu Etnogràfic de Ripoll.

El nostre projecte interdisciplinari parteix, doncs, de l’àrea de Coneixement del Medi però l’hem ampliat a la resta d’àrees del currículum amb objectius, continguts i activitats molt diverses: lectures i audicions de contes i textos diversos, comprensió oral i lectora en català, castellà i anglès, cançons, jocs i manualitats.

GALERIA D’IMATGES