PROJECTES DE CICLE SUPERIOR

PROJECTE DE CICLE SUPERIOR 2021

A Cicle Superior hem realitzat el Projecte Pedagògic EL MISTERIÓS CAS DE L’ALMESQUERA: INVESTIGACIÓ D’UNA MORT AL RIU.
Primer vam visualitzar un vídeo on se’ns demanava ajuda per resoldre aquest misteri. Després vam respondre un correu electrònic dient que col·laboraríem amb la investigació.
Els alumnes es van organitzar en grups de treball segons el què els interessava més investigar:

  • Rastres i fauna.
  • Activitats humanes.
  • Aigua i bioindicadors.
  • Ecosistema fluvial.

Es presenta l’almesquera, es parla del què sabem i què volem saber i es generen les primeres hipòtesis.

Es visualitzen vídeos de testimonis, s’analitzen diferents documents i es revisen les hipòtesis.

Hem fet en un motlle de guix una almesquera per la classe.

Es fa una sortida de camp, recollint dades, mostres i proves al terreny i es fa una conclusió conjunta amb l’aportació de tots els grups de treball i es tornen a revisar les hipòtesis.

Es generen unes conclusions finals amb els resultats analitzats al laboratori i tot el recull de la investigació, comprovant les hipòtesis.

CONTINGUTS I ASPECTES CURRICULARS QUE ES TREBALLEN :

  • L’ecosistema fluvial i els problemes que els afecten
  • Les espècies sensibles que hi viuen, com ara la desconeguda almesquera
  • Espècies invasores i espècies alliberades
  • El mètode científic: creació d’hipòtesis i estudi per confirmar o rebutjar-les
  • Comprensió de texts en diferents formats
  • Treball de camp
  • Orientació espaial i interpretació de mapes
  • Ús d’eines, aparells i tècniques per recollir dades
  • Compartir dades i consensuar decisions
  • Treball en equip
OBJECTIUS PRINCIPALS :

– Donar a conèixer l’almesquera i a través d’ella estudiar l’ecosistema fluvial i les problemàtiques que s’hi poden donar.

– Despertar l’interès dels alumnes a partir de la investigació científica i la generació d’hipòtesis, així com fomentar l’esperit crític per tal de consensuar decisions en petit i gran grup.

Galeria d’imatges

PROJECTE INTERDISCIPLINAR DE CICLE SUPERIOR 2019-20

El podreu veure/viure més detalladament gaudint dels vídeos i de les fotos inserides més avall i en els següents enllaços:

Projecte

https://blocs.xtec.cat/maragall/

PROTEGIM ELS NOSTRES MARS

Aquest mes de febrer, els alumnes de 5è i 6è, hem fet un projecte sobre la protecció dels nostres mars.

Objectius:

  • Conèixer les característiques biològiques dels taurons i el seu estat de conservació.
  • Analitzar des de diferents perspectives socials les causes de regressió dels taurons i de les tortugues.
  • Sensibilitzar l’alumnat sobre la conservació del medi marí.
  • Conèixer el centre CRAM i la seva tasca envers el medi marí: conèixer les espècies i ecosistemes marins en perill d’extinció, les causes que els amenacen i les principals solucions individuals i col·lectives per a la recuperació i conservació de la biodiversitat marina.

La Fundació CRAM és una entitat privada sense ànim de lucre dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies que l’habiten. Les seves línies d’actuació són la clínica i rescat de fauna marina, la investigació i conservació d’espècies i ecosistemes marins, i la sensibilització a favor de la conservació dels nostres mars i oceans.

El CRAM disposa d’un centre de recuperació punter i un equip tècnic i humà preparat especialment per a l’assistència a espècies marines. A més, compta amb el Vell Marí, un dels pocs velers científics dedicats a l’exploració del medi marí.

A partir d’una visita guiada, visualització de vídeos, jocs, interpretació de rols, preguntes .. hem après moltes més coses sobre els taurons i les tortugues marines. Ha estat molt interessant !

Galeria d’imatges

VÍDEO DE LA TORTUGA MASSAGRAN:

Aquest projecte interdisciplinar contribueix a desenvolupar les competències bàsiques dels alumnes, sobretot, a través de continguts de l’àrea de coneixement del medi natural i de l’àrea de coneixement del medi social i cultural. Concretament, en continguts dels blocs:

  • El món dels éssers vius
  • L’entorn i la conservació
  • Aprendre a ser ciutadans responsables en un món global

I també, de l’àrea d’educació en valors socials i cívics:

  • Pertinença i ciutadania.

Resultat d'imatges per a "MAR TAURO TORTUGA""

GALERIA D’IMATGES

E