EL PROJECTE DE L’ALMESQUERA A CICLE SUPERIOR

A Cicle Superior hem realitzat el Projecte Pedagògic EL MISTERIÓS CAS DE L’ALMESQUERA: INVESTIGACIÓ D’UNA MORT AL RIU.
Primer vam visualitzar un vídeo on se’ns demanava ajuda per resoldre aquest misteri.

Després vam respondre un correu electrònic dient que col·laboraríem amb la investigació.

Els alumnes es van organitzar en grups de treball segons el què els interessava més investigar:

• Rastres i fauna.
  • Activitats humanes.
  • Aigua i bioindicadors.
  • Ecosistema fluvial.

Es presenta l’almesquera, es parla del què sabem i què volem saber i es generen les primeres hipòtesis.

Es visualitzen vídeos de testimonis, s’analitzen diferents documents i es revisen les hipòtesis.

Hem fet en un motlle de guix una almesquera per la classe.

Es fa una sortida de camp, recollint dades, mostres i proves al terreny i es fa una conclusió conjunta amb l’aportació de tots els grups de treball i es tornen a revisar les hipòtesis.

Es generen unes conclusions finals amb els resultats analitzats al laboratori i tot el recull de la investigació, comprovant les hipòtesis.

CONTINGUTS I ASPECTES CURRICULARS QUE ES TREBALLEN :

• L’ecosistema fluvial i els problemes que els afecten
  • Les espècies sensibles que hi viuen, com ara la desconeguda almesquera
  • Espècies invasores i espècies alliberades
  • El mètode científic: creació d’hipòtesis i estudi per confirmar o rebutjar-les
  • Comprensió de texts en diferents formats
  • Treball de camp
  • Orientació espaial i interpretació de mapes
  • Ús d’eines, aparells i tècniques per recollir dades
  • Compartir dades i consensuar decisions
  • Treball en equip
OBJECTIUS PRINCIPALS :

– Donar a conèixer l’almesquera i a través d’ella estudiar l’ecosistema fluvial i les problemàtiques que s’hi poden donar.

– Despertar l’interès dels alumnes a partir de la investigació científica i la generació d’hipòtesis, així com fomentar l’esperit crític per tal de consensuar decisions en petit i gran grup.

Galeria d’imatges