A Cicle Superior hem realitzat el Projecte Pedagògic EL MISTERIÓS CAS DE L’ALMESQUERA: INVESTIGACIÓ D’UNA MORT AL RIU. |
Primer vam visualitzar un vídeo on se’ns demanava ajuda per resoldre aquest misteri.
Després vam respondre un correu electrònic dient que col·laboraríem amb la investigació. |
Els alumnes es van organitzar en grups de treball segons el què els interessava més investigar:
Es presenta l’almesquera, es parla del què sabem i què volem saber i es generen les primeres hipòtesis. Es visualitzen vídeos de testimonis, s’analitzen diferents documents i es revisen les hipòtesis. Hem fet en un motlle de guix una almesquera per la classe.Es fa una sortida de camp, recollint dades, mostres i proves al terreny i es fa una conclusió conjunta amb l’aportació de tots els grups de treball i es tornen a revisar les hipòtesis. Es generen unes conclusions finals amb els resultats analitzats al laboratori i tot el recull de la investigació, comprovant les hipòtesis. |
CONTINGUTS I ASPECTES CURRICULARS QUE ES TREBALLEN : |
|
OBJECTIUS PRINCIPALS : |
– Donar a conèixer l’almesquera i a través d’ella estudiar l’ecosistema fluvial i les problemàtiques que s’hi poden donar. – Despertar l’interès dels alumnes a partir de la investigació científica i la generació d’hipòtesis, així com fomentar l’esperit crític per tal de consensuar decisions en petit i gran grup. |