DEL RAMAT A L’ESCOLA

L’alumnat de Cicle Inicial ha participat en un taller d’enfeltrar llana d’ovella ripollesa.

Enfeltrar llana és una tècnica que permet elaborar amb facilitat tot tipus de decoracions,
figures i personatges. És una activitat doblement gratificant perquè permet manipular amb les
mans un producte 100% natural i gaudir d’obres de gran bellesa realitzades per un mateix.

Els nens i nenes de 1r han fet una bola de llana natural i llana tenyida de diferents colors, que després han partit pel mig i s’ha elaborat una flor i un braçalet. Els de 2n han fet uns originals punts de llibre.

Aquest taller permet conèixer i treballar una matèria primera local i de proximitat, reviure la tècnica de l’artesania i comprendre que la llana és un material natural i molt versàtil.

En els últims anys, els pastors de la nostra comarca es troben amb problemes per trobar una sortida econòmicament viable per la llana: poder obtenir un preu just per aquest recurs d’alt valor natural està resultant ser una tasca difícil. Per aquest motiu poder oferir uns tallers vivencials a les escoles a partir de la llana suposa una sortida molt adequada per aquest recurs i completem el coneixement de la unitat didàctica del xai i el cabrit.

GALERIA D’IMATGES