COM ÉS UNA TV PER DINS ?

A l’aula d’informàtica hi ha exposada la part interna d’una TV amb les seves plaques i connectors.

Aquesta és una altra manera d’apropar la tecnologia als nostres alumnes.

Tub de raigs catòdics: És un component essencial d'una TV perquè s'encarrega principalment de transmetre de projectar una imatge determinada capturada per l'antena. Els tubs estan conformats per càtodes, ànodes, reixetes i filament.
Antena: Està dissenyada especialment per captar el senyal de difusió que viatja per l'aire. Aquest senyal es transmet a través de la pantalla, des d'on podem veure la reproducció de contingut multimèdia.
Control o sintonitzador: Treballa alhora amb el microcontrolador, sent l'encarregada de conservar el canal de TV que volem que estigui sincronitzat.
Bocina: La seva funció és més que òbvia, ja que s'encarrega de transformar l'energia acústica. Una botzina de televisor és aquella que genera els defectes sonors.
Vídeo: Tal com ho indica el seu propi nom, aquesta és la responsable d'amplificar imatges de vídeo.
Flyback: El voltatge alt de l'equip que va a l'ànode TRC serà controlat pel Flyback. També és indispensable per regular la nitidesa de la pantalla, però a més per administrar la brillantor i focus en pantalla.
Font d'alimentació: Està encarregat d'alimentar altres dispositius dins del mateix televisor com ara jungla, microcontrolador i àudio.
Microcontrolador: Ja hi hem fet referència i no és més que el cervell de l'aparell o televisor. Bàsicament, s'encarrega d'executar qualsevol ordre de l'usuari des del comandament a distància, vigila el funcionament correcte de la resta del sistema i apaga el dispositiu quan detecta un mal funcionament.
Àudio: Aquí és on s'amplifica el so, el senyal del qual és enviat als altparlants o botzines per a la seva reproducció.
Yugo: La seva funció principal és la construcció exacta de la imatge, mitjançant una reflexió vertical i horitzontal de cadascun dels electrons.
Jungla: És un dels components més importants, ja que està constituït al costat del microprocessador. Quina funció té? Processar altres elements com àudio, vídeo i el sincronisme vertical i horitzontal.
i cablejat de coure