CICLE SUPERIOR VISITA EL CRAM

El divendres 22 de març cicle superior vam anar al CRAM.

La Fundació CRAM és una entitat privada sense ànim de lucre dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies que l’habiten. Les seves línies d’actuació són la clínica i rescat de fauna marina, la investigació i conservació d’espècies i ecosistemes marins, i la sensibilització a favor de la conservació dels nostres mars i oceans.

El CRAM disposa d’un centre de recuperació punter i un equip tècnic i humà preparat especialment per a l’assistència a espècies marines. A més, compta amb el Vell Marí, un dels pocs velers científics dedicats a l’exploració del medi marí.

A l’arribar vam esmorzar i vam fer 3 grups.

Tots els grups vam fer les mateixes activitats en diferent ordre.

Activitats:

• Interpretació de rols (pescadors, taurons, crustacis, peixos) per representar la cadena alimentària al mar.
  • En una sala vam fer un debat, partint d’uns vídeos de finning i d’unes cartolines i una capsa on hi havia accessoris per representar diferents personatges (pescadors furtius, guàrdia costera, pescadors tradicionals i ecologistes).
  • Visita guiada a la clínica de tortugues i al recinte on viuen (piscina reduïda a l’hivern i més gran a l’estiu): hi havia tortugues residents (portaven molts anys i no les podien deixar anar perquè no sobreviurien al mar, tortugues 4×4 i Massa gran) i d’altres que estaven en procés de recuperació i les tornaran futurament al mar si és possible (han de passar unes proves que cal que aprovin).
  • Visita a l’exterior de 2 recintes on s’estaven recuperant dues gavines.
  • Explicació d’una maqueta de tauró (ens van mostrar i vam poder tocar ous buits i dents de tauró) i d’una de tortuga (vam veure també un ou buit de tortuga).

Finalment, per acabar l’excursió vam dinar a la platja.

Hem après moltes coses sobre els taurons i les tortugues marines. Ha estat molt interessant !