P4 VERMELLS. PROJECTE: EL PAS DEL TEMPS

Els infants d’I4 de la classe dels Vermells hem estat treballant el pas del temps. Hem centrat el nostre treball només en tres moments històrics: la prehistòria, l’edat medieval i l’actualitat, que els infants l’han anomenat “l’ara”.

Hem investigat i ens hem centrat en la manera com vivien les persones i en els espais on habitaven.

Hem descobert que alguns elements o objectes que les persones han descobert al llarg dels anys ens han servit per fer-nos la vida més fàcil, segura i més confortable.

Aquesta evolució de la humanitat des de la prehistòria i fins ara ens ha portat en principi a un benestar per la humanitat, però aquest benestar ha estat per a tothom? No ho sabem.

Les revolucions, les transformacions dels objectes i dels hàbits de vida de les persones han contribuït normalment a què les generacions posteriors tinguin un futur millor. Actualment, si seguim explotant el planeta com ho hem estat fent els últims anys, les generacions que estan per venir, tindran un món millor? Creiem que no.

Però aquestes preguntes els infants d’I4 ja no les podem respondre…

Després de tot aquest procés d’investigació els infants d’I4 van voler recrear el seu propi museu a l’escola i convidar a les famílies, aquest va ser el producte final del projecte, l’exposició i explicació per part dels infants de tot allò que havien descobert i après.

Ens vam organitzar en petits grups d’infants i famílies i tenint molt presents els elements clau que havien centrat la nostra investigació van anar explicant a les famílies tota la cerca i aprenentatge.

Elements clau:

PREHISTÒRIA EDAT MEDIEVAL L’ARA
HABITATGES Cova Castells i cases

(Diferència de classes)

Cases de maons amb els serveis que el món occidental tenim els habitatges.
PROTECCIÓ El foc: entre altres funcions el utilitzaven per protegir-se  Els que vivien els castells estaven molts més protegits que els que vivien en cases per la construcció del mateix castell: parets altes i robustes, finestres i portes i sobretot un exèrcit que els protegia.  Ara a casa ens sentim segurs. Tenim portes, finestres i claus per tancar les portes
Les pintures rupestres ajudaven a visibilitzar situacions quotidianes de caça i de vida, “d’alguna manera podem fer un paral·lelisme amb les fotografies actuals” Ja hi havia escriptura: malgrat que només uns quants la coneixien Ara escrivim, dibuixem, tenim, contes, llibres i ho fem amb diferents elements. Amb llapis, retoladors, pintura, ordinadors…
COMODITATS DELS HABITATGES Tenien un cobert que podia ser de diferents materials, pedra o branques ja més avançat en el temps. 

Un únic habitacle amb el foc que els oferia, escalfor, els servia per coure, il·luminar-se i per la protecció

En els castells i en les cases les comoditats eren molt diferents. 

Però ja no era un únic habitacle.

En els castells hi havia diferents estances: cuina, menjador, habitacions i llits, latrines…

En les cases de la gent del poble no tenien tants espais diferenciats

Les cases i els pisos on vivim ara tenim: habitacions amb llits i lliteres, cuina amb fogons, menjador amb tele, ordinadors, lavabo amb dutxa i vàter amb clavegueres
JOGUINES Jugaven amb elements de la natura, pals, pedres i que no tenien massa temps per jugar perquè els nens també anaven a caçar. Tenien més joguines les persones que vivien en els castells que els nens i nenes del poble que vivien a les cases.

Tenien nines de drap i fusta, bales de fusta, jocs de taula de fusta, pilota de roba…

Ara els nens i les nenes que viuen a les cases en el món occidental majoritàriament tenen joguines i Tenen: joguines com el Lego de plàstic, nines i ninos de plàstic, n’hi ha que tenen piles, pilotes dures de cuir, n’hi ha de futbol, de bàsquet…, cuinetes, coses per construir, molts contes, ordinadors, tauletes…

Una petita pinzellada del producte final.

Pots fer clic a la imatge per accedir a l’àlbum de fotos del projecte.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>