MÚSICA PER A TOTHOM: Himne de l’alegria de Ludwig van Beethoven

Ludwig van Beethoven, gran compositor alemany de música clàssica, va néixer un 16 de desembre de 1770, és a dir, que d’aquí pocs dies compliria 250 anys!!!

Per a celebrar-ho, aquestes dies escoltarem el seu famós HIMNE DE L’ALEGRIA, que apareix a l’últim moviment de la seva 9a Simfonia.

És una música que s’ha convertit en un símbol de la llibertat i de la unió entre els pobles i, des de 1986, és l’himne de la Unió Europea.

Una gran novetat de la 9a simfonia és que, quan escriu l’Himne de l’alegria,  ho fa per a què sigui cantat per una coral. Això no s’havia fet mai abans!

La versió que escoltarem és per a agrupació de música de cambra, és a dir, no és la versió per a orquestra sinó per a pocs instruments. Els reconeixeu?
Clica aquí sota per escoltar la música:

Aquí us deixo un vídeo fet durant la quarantena. Hi veureu músics holandesos tocant l’Himne de l’alegria des de casa seva. A veure qui endevina més instruments!!!

Vídeo Himne de l’alegria

I finalment, per a saber més coses de la vida d’aquest genial músic, us deixo dos vídeos on s’explica la seva vida. Sabreu quin greu problema de salut tenia Beethoven, per què feia aquesta cara d’enfadat…

Tot i el problema de salut que tenia, averiguareu com va continuar esforçant-se i component música!

Història de Beethoven

Biografia de Beethoven

I per acabar, si et vols posar a prova… intenta fer aquest qüestionari! Hi ha alguna pregunta dificileta, però la majoria, recordant el que has llegit i els vídeos, les pots contestar!

Qüestionari sobre el què saps de Beethoven