Una tardor amb tot de colors! Itaca Art amb Yayoi Kusama

Durant les últimes setmanes del trimestre hem treballat, com ja és habitual en la nostra escola, el projecte Itaca Art. Un projecte artístic on hi participa tota l’escola, decorant-la amb produccions fetes pel nostre alumnat.

Aquest any hem treballat l’artista japonesa Yayoi Kusama. La seva obra té un gran protagonista: el color. Això ens ha permès impregnar de colors tots els racons de l’escola.

A continuació, deixem algunes imatges dels espais decorats.

(per veure el reportatge complet, accedir a https://agora.xtec.cat/esc-itacabdn/projectes/itaca-art/)

Festa dels Drets dels infants!

Avui, 20 de novembre, és el Dia Universal dels Drets dels infants. A més a més, aquest any es compleixen 60 anys de la creació de la Declaració dels Drets dels infants. Per tant, Badalona està de celebració. No us podeu perdre la festa que s’organitza aquest diumenge a la plaça Pompeu Fabra, pel matí!

Us deixem el cartell informatiu:

La castanyada

El dijous 31 d’octubre l’alumnat de l’escola Ítaca va fer una recepta. L’AMPA va col·laborar tallant les castanyes i posant-les amb aigua. La cuinera de l’escola, la Rosario, les va coure al forn de l’escola.

Cada classe ha fet una recepta: P3,P4 i P5: croissants de cereals amb xocolata i panellets de xocolata.

De 2n a 6è vàrem fer panellets. Els panellets són uns dolços típics de Catalunya, que es mengen a la tardor. Tenen forma de boletes. Els ingredients són: sucre, ametlles, moniato, patata bullida i l’ingredient del què els vulguis fer: xocolata, coco, …Els panellets de xocolata els posem a la nevera, els altres al forn.

A la tarda, vàrem menjar panellets. Els més petits de l’escola van rebre la visita de la Castanyera, que els va repartir castanyes.  Van ballar el ball de la castanyera i van berenar al pati de petits.

Els grans a la tarda vam mirar una pel·lícula. Després va venir la Castanyera i ens va repartir castanyes dins d’una paperina.

A continuació, algunes de les imatges de la jornada (per veure’n més, fer clic aquí).

Participació en el Consell dels Infants de Badalona!

L’alumnat de 6è de la nostra escola, un any més, participa en el Consell dels Infants de Badalona (CIB).

El CIB és un òrgan de participació ciutadana que permet donar veu als nostres infants en la presa de decisions per la millora de la nostra ciutat.

Aquest any el tema central és el 60è aniversari de la Declaració dels Drets dels Infants, a més de celebrar també el 15è aniversari del naixement del CIB.

Les tasques d’inici de curs han sigut fer 2 cartells per promocionar els drets dels infants i també promocionar La Setmana dels Drets dels Infants, que se celebrarà al novembre a la nostra ciutat amb diverses activitats dedicades a aquest tema. Aquests cartells es podran veure exposats en diversos llocs de la ciutat.

Us deixem amb algunes imatges de les propostes de cartells que han realitzat el nostre alumnat, a més de l’elaboració dels cartells que s’exposaran pels carrers de Badalona.

Intensa promoció d’inici de curs de l’escola de korfball La Rotllana

Durant les primeres setmanes de curs, les classes de 4t, 5è i 6è han pogut gaudir d’unes sessions d’educació física dirigides pels monitors de l’escola de korfball La Rotllana, ubicada al nostre barri i que utilitza les instal·lacions de l’escola i l’IES Barres i Ones per entrenar.

Els nostres nens i nenes s’ho han passat d’allò més bé i molts d’ells i elles formaran part de l’equip aleví de La Rotllana aquesta temporada. Val molt la pena participar en aquesta activitat tan fantàstica!

A continuació, algunes imatges de les sessions que s’han fet:

Comença l’Estiu a la plaça 2019! Tota mena d’activitats aquí a Badalona!

A partir del proper dimarts 25 de juny, per poder gaudir al màxim de l’inici de les vacances, tindreu l’oportunitat d’assistir a tot tipus d’activitats i tallers divertidíssims organitzats per l’Ajuntament de Badalona. Caldrà que aneu al RECINTE DEL C.C. L’ESCORXADOR (fer clic al nom per veure la ubicació), situal al barri de La Salut.

En la seva pàgina de facebook podreu seguir la programació de cada setmana.

Per acabar, una imatge de la programació de la primera setmana:

Activitats musicals i artístiques de Cicle Superior

Aquest final de curs, el nostre alumnat de Cicle Superior ha mostrat a l’escola les activitats musicals i artístiques en les que ha treballat aquest curs: la Cantània de 5è i l’obra de teatre musical de 6è.

Ambdúes activitats han valgut molt la pena i la resta de cursos han gaudit assistint-hi de públic. Us deixem amb diversos vídeos de com van ser aquestes activitats (fer clic a les imatges):

(Obra de teatre musical “De pel·lícula” de 6è)

(Cantània de 5è)