Missió Alba

Els alumnes de Cicle Superior estem participant a la Missió Alba del Sincrotró de Catalunya. 🥼🧪

El Sincrotró Alba és la infraestructura científica i tecnològica més gran de tot Espanya. Està situada a Cerdanyola del Vallès (a uns 20 quilòmetres de Barcelona). Es tracta d’un complex d’acceleradors d’electrons per produir llum de sincrotró, que permet veure l’estructura atòmica i molecular de la matèria i estudiar-ne les propietats. A més, pertany a la  xarxa científica i tècniques singulars, que estan dedicades a la investigació i desenvolupament tecnològic d’avantguarda i de màxima qualitat, així com a fomentar la transmissió, intercanvi i preservació del coneixement, la transferència de tecnologia i la innovació.

Els objectius de la Missió Alba amb els alumnes és fomentar vocacions científiques entre les nenes i els nens de Primària, oferint-los la possibilitat de viure la ciència en primera persona i crear ponts entre la comunitat científica i la comunitat educativa, proporcionant als docents contextos reals per treballar la ciència.

Durant aquest primer trimestre, hem treballat els Reptes on els infants han descobert, han experimentat i han après fenòmens científics reals, propers i significatius.
5è A i B: FES VISIBLE L’INVISIBLE 🧪

6è A i B: DESCOBREIX EL PODER DE LA LLUM 🔦

Una vegada superat el primer repte, començarem a conèixer el segon!! A veure que ens proposen els científics de la Missió Alba.