APRENEM AMB LA NATURA A TRAVÉS DE TALLERS D’EDUCACIÓ AMBIENTAL

L’aprenentatge a l’aire lliure i a través del contacte directe amb la natura té nombroses potencialitats educatives i emocionals que ajuden al desenvolupament dels nostres alumnes en tots els sentits. Es tracta d’una manera d’aprendre significativa i funcional que els permet interactuar amb diferents elements naturals i alhora aporta sentiments molt positius i enriquidors.

Per aquest motiu, el grup dels Abellerols hem realitzat una excursió a Caldes de Malavella per tal de realitzar diferents tallers educatius que ajuden a aprendre a través de l’experiència directa amb l’entorn. A més, en aquesta sortida hem pogut aprendre a través del joc i de manera divertida, i hem tingut la oportunitat de conèixer diferents tipologies de plantes aromàtiques i posar en pràctica el sentit de l’olfacte, la vista i el tacte.

Gràcies a dos educadors encarregats de preparar i dirigir els diferents tallers d’educació ambiental, hem interactuat de manera molt enriquidora amb la natura dels boscos de Caldes. A més, cal tenir en compte que cada taller ha estat adaptat i personalitzat a les necessitats individuals de cada alumne del grup dels Abellerols, per tal de possibilitar la participació de tothom. Estem molt agraïts de la feina que han fet aquests educadors, ja que han fet possible que els Abellerols gaudissin molt d’aquesta experiència i han format part del procés d’aprenentatge d’aquests.

En Xuan Yu ha estat fent un mural amb les diferents plantes aromàtiques que trobava. Un mural en el qual a part d’identificar i reconèixer aquestes, també ha hagut d’escriure el seu nom.

En Marcos, en Gerard i la Camila han estat fent diferents tallers de classificació de les tipologies de plantes, d’associació de paraules segons el model i de manipular directament aquestes per tal d’elaborar un mural conjunt.

La Nasti ha estat manipulant els diferents pots de plantes aromàtiques, i hem vist que li agrada molt descobrir les olors que aquestes amaguen.

Ha estat un plaer compartir aquesta experiència amb en Gerard i en Martí, educadors responsables dels tallers d’educació ambiental i els Abellerols s’ho han passat molt i molt bé en els diferents espais de la sortida.