Un click per a descobrir

A l’aula dels petits aprenem a explorar, a descobrir, a experimentar, a jugar, a comunicar-nos, a interaccionar amb l’entorn i a participar  i gaudir de les activitats. És en aquest espai on iniciem l’aprenentatge de les relacions de causa-efecte.

A l’escola tenim diferents recursos tecnològics i a la nostra aula es comencem a utilitzar, en diferents moments del dia.

En l’activitat del Bon dia, per cantar la cançó de benvinguda, i per dir qui ha vingut a l’escola fem ús d’un comunicador senzill de missatges seqüencials.

En altres activitats, l’ús d’un commutador de botó ens permet activar el tub de bombolles a la sala sensorial, jugar amb les joguines adaptades, posar música en un radiocasset i/o visionar dibuixos a l’ordinador.

Per poder accedir a aquests aprenentatges es fa una valoració per a cada alumne. En aquesta valoració es determina el producte de suport adient –commutador, joystick, pantalla tàctil…-, el suport i posició d’aquest -sobre la taula, amb un braç articulat…-,  i l’accés al dispositiu –amb la mà, amb el cap, amb la mirada…-, així com altres aspectes importants per facilitar la participació de l’alumne.

La tecnologia de suport ens facilita i ens ajuda a aprendre, a comunicar-nos, a jugar i a participar en les diferents activitats del nostre dia a dia.