Projectes anteriors

El Centre d’Educació, per tal de satisfer les necessitats específiques de suport educatiu de l’alumnat, ha desenvolupat i desenvolupa projectes en diferents àmbits

AJUDES TÈCNIQUES

L’any 2003, el Departament d’Educació va adjudicar la realització del Pla Estratègic, presentat pel Centre d’Educació sobre l’àmbit dels ajuts tècnics relacionats amb l’autonomia, la comunicació i l’accés a l’escriptura i al currículum.

TAC

• Projecte d’Innovació 2009-2011-Competències comunicatives amb TAC i Sistemes Alternatius i Augmentatius de Comunicació (SAAC) per aprendre de forma significativa, conèixer i interactuar amb l’entorn i garantir la participació social a alumnes amb NEC derivades de greu discapacitat motriu.  Departament d’Ensenyament.
  • Projecte d’Innovació 2006-2009-Creació de materials informàtics per a facilitar l’accés al currículum propi d’alumnes que presenten necessitats educatives específiques secundàries a  discapacitat motriu greu i d’altres discapacitats associades,  per  possibilitar l’escriptura activa i altres aprenentatges funcionals, en el marc d’una perspectiva habilitadora. Departament d’Ensenyament
  • Premios Romper Barreras: Juny 2009. El Centre d’Educació presenta un treball que porta per títol “Tecnologia para todo”, als premis Romper Barreras que convoca les empreses Toshiba i B&J Adaptaciones.   (https://www.youtube.com/watch?v=AhJrZN4n6FY)
  • Concurs d’Informàtica Ciutat de Lleida:
    • Edició 2008. “Aprenc amb l’ordinador” i “Aprendre amb l’ordinador quan hi ha necessitats educatives especials”, presentats per Lola Maté i Miquel Gatell, del Centre Aremi.
    • Edició 2006. El jurat ha fet constar en acta una menció i premi especials al Centre AREMI per la tasca i l’esforç dels tècnics i tècniques que han desenvolupat la Pàgina web del Centre AREMI.
  • Projecte – 2009: Accés a les tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació –TAC- a partir de l’ús de perifèrics i altres ajuts tècnics per a la utilització de l’ordinador amb alumnes amb greu discapacitat motriu i necessitats educatives específiques quant a la mobilitat, la comunicació i l’autonomia. Finançat per Fundació Auris 4
  • Projecete-2003: Utilització i aplicació d’ajudes tècniques per a la comunicació augmentativa i l’escriptura, orientat a la millora de la qualitat de la comunicació de persones afectades de Paràlisi Cerebral i/o discapacitat motriu. Finançat per Fundació Auris 4

PROGRAMA EUROPEU – COMENIUS

Durant els cursos 2011-12 i 2013-14 el CE AREMI participà en el Projecte Comenius, “Enabling the participation of pupils with severe and profound learning difficulties in the curriculum, the life of the school and the wider community” – “Promoure la participació dels alumnes amb dificultats d’aprenentatge i pluridiscapacitat, en el currículum, l’escola i la societat”, dins el marc de les activitats dels Programes d’ Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP). Conjuntament amb escoles de  Bèlgica, Regne Unit, Alemanya, Xipre i Noruega.