SABATES “ESP@CIALS”

Com ja sabeu, el nostre alumnat utilitza sabates especials. Aquestes sabates estan fetes a mida, són de plàstic, tenen diferents colors, cobreixen el peu i part de la cama…

Sabeu de què parlem?

Són les ortesis o fèrules DAFO, i avui les fisios de l’escola us volem explicar  per a que serveixen.

Les DAFO serveixen per al control postural del turmell, per tal d’evitar deformitats, per afavorir el bon recolzament del peu en bipedestació i per a facilitar la marxa.

Es caracteritzen per ser envolvents, lleugeres i estar fabricades de plàstic flexible. Existeixen diferents models segons les necessitats individuals de cada infant.

És important que les fèrules s’utilitzin unes 8 hores diàries, per això aconsellem que quan arribin a l’escola ja les duguin posades des de casa, així garantim que es compleixi el temps d’ús per tal de poder aconseguir la seva funció.

No es necessari un calçat ortopèdic, la ortesi ja realitza el suport del peu. Recomanem que vagin amb unes sabates esportives amples, de forma rodona a la punta i que s’obri amb facilitat.

Actualment, existeix calçat adaptat per l’ús de les fèrules, que facilita molt la seva col·locació. Aquí teniu  les nostres sabates ESP@CIALS!