Programes de Bipedestació

Un programa de bipedestació fa referència a la utilització de material adaptat, per aconseguir la posició del nen a peu dret quan el seu control motriu és inadequat com per permetre mantenir aquesta posició sense ajuda.

Les fisioterapeutes de l’escola fem una avaluació motriu de tot l’alumnat per definir el seu  programa de bipedestació, adaptar individualment cada aparell i confeccionar les adaptacions necessàries segons l’escala PPAS (Escala de Postura i Habilitat postural).

El programa de bipedestació defineix el temps que diàriament l’alumne ha d’estar dret per assolir els objectius motors, múscul-esquelètics i funcionals.

L’equip d’atenció directa de l’alumne acorda el moment i activitat pedagògica més adequada a realitzar en aquesta postura.