Formació sobre higiene buco-dental

Des dels serveis d’infermeria i logopèdia hem cregut necessari realitzar una activitat formativa sobre la pràctica de la higiene buco-dental adreçada a les monitores de menjador i professionals del centre,  donada la importància d’aquesta per tenir una boca sana, menjar bé i prevenir malalties.

L’alumnat atès a l’escola, sovint, presenta necessitats específiques quant a la higiene buco-dental a causa, entre d’altres, de la hipersensibilitat buco-dental que sovint pateixen, l’alteració d’estructures buco-dentals i l’abundant placa dental.

Raspallar de forma adequada dents i genives és indispensable per controlar la proliferació de la placa dental, evitar ennuegaments produïts per restes d’aliments que hagin pogut quedar a la boca i per a mantenir la boca el més sana possible.

Els objectius d’aquesta formació són :

• Informar sobre el procediment per a realitzar correcta higiene buco-dental
  • Proporcionar estratègies facilitadores per a realitzar el raspallat de dents i genives
  • Conèixer els estris i productes adequats per a la higiene buco-dental de l’alumnat
  • Prendre consciència sobre la necessitat d’una bona higiene buco-dental per tal de col·laborar en el benestar general de l’alumnat.