Avui és l’aniversari de…

A l’escola es celebren els aniversaris de l’alumnat i professionals. És un dia especial on, és clar, l’activitat escolar s’altera una mica i probablement apareixen situacions força interessants que poden aprofitar-se per afavorir el desenvolupament del llenguatge i  de la comunicació.

Avui us parlarem de “L’ANIVERSARI DE PINOTXO”. Una tarda a l’escola, vam fer una  activitat  amb un grup reduït d’alumnes, usuaris de comunicació augmentativa. Aquesta  es basà en l’aprenentatge incidental, aquell tipus de coneixement que té lloc a través de l’experiència durant la vida quotidiana.

L’aniversari de Pinotxo va possibilitar l’ús d’un lèxic propi (celebrar aniversari), presa de decisions sobre com es farà la festa, el regal,….Cada alumna participant de l’activitat utilitza el mateix sistema de comunicació (signes gràfics d’ARASAAC) disposats sobre suports diferents i amb forma d’accés personalitzada.

En aquest cas, en el context quotidià de l’escola, utilitzant l’estratègia incidental, hem proporcionat oportunitats d’aprenentatge a l’entorn natural (l’escola), utilitzant els interessos i la motivació de l’alumnat.

L’activitat educativa està farcida de llenguatge i comunicació. Siguem-ne conscients i aprofitem les oportunitats que ens brinda el context escolar.