Avui ballem!!!

Hola famílies!

Aquesta setmana, des del servei de fisioteràpia de l’escola, us volem convidar a moure-us i a gaudir  a través de la música, ballant i/o tocant petits instruments.

La música ens fa treballar les sensacions, les percepcions, el moviment…el so es converteix en un valuós instrument d’estimulació!

En primer lloc hem de buscar un espai on podem moure’ns amb facilitat. Cadascú amb les seves possibilitats motrius, és a dir, si podem posar-nos de peu ens hi posem, si necessitem estar a la cadira la incorporem també podem sortir de la cadira i posar-nos al terra estirats o asseguts amb l’ajuda d’un familiar.

Després preparem la sala amb una llum que ens estimuli per ballar i escoltar música, això si, música que ens agradi: rock, clàssica, reggaeton… També buscarem algun objecte amb el que puguem seguir el ritme, per exemple: una casserola i un cobert de fusta, unes claus penjades del nostre canell…o també podem seguir el ritme donant cops amb parts del nostre cos: picant de mans, trepitjades, cops de mà a les cuixes…deixeu anar la vostra imaginació, i ja estem llestos per ballar i passar una estona divertida.

Us deixem unes idees de passos de ball per quan estem a la cadira de rodes:

• Agafem la cadira i la fem moure endavant i endarrere
  • Agafem la cadira i la movem de costat a costat
  • Agafem la cadira i donem una volta o les que vulguem…

Idees de passos de ball si estem a la cadira o asseguts al terra:

• Agafem les mans del nostre company de ball i aixequem els braços amunt i avall
  • Agafem les mans del nostre company i piquem de mans o piquem sobre les nostres cuixes

Passeu-ho molt bé!!!

Us deixem un enllaç perquè agafeu idees: