CATSKILLS

En què consisteix?

El campionat de Catalunya de formació professional, que se celebra cada dos anys, permet mostrar les habilitats i les competències professionals dels alumnes que hi participen. Les proves estan inspirades en les descripcions tècniques que regeixen la competició internacional WorldSkills Competition.

VIDEO DE DIFUSIÓ DEL PROGRAMA CATSKILLS

Enllaç

Objectius

• Promoure l’alta qualitat dels estudis de formació professional que es duen a terme a diferents centres educatius del territori.
  • Impulsar, promoure i prestigiar la formació professional.
  • Crear xarxes de col·laboració, entre els centres, el professorat participant i les empreses del sector.

El progrés econòmic d’una regió està íntimament lligat a la formació de la seva població activa. El jovent que es vol introduir en el món laboral ha de saber donar resposta a la necessitat empresarial del seu territori; és per això que empreses i autoritats educatives han de treballar conjuntament a fi d’ajudar al progrés econòmic del territori.

Qui pot organitzar les competicions Catskills?

Els centres educatius públics depenents del Departament d’Educació. Les proves són organitzades per un docent proposat pel centre educatiu i designat per la  Direcció General de Formació Professional.

Qui pot participar-hi?

Els alumnes matriculats en cicles formatius de formació professional de Catalunya (cada prova té un requisit d’edat que s’especifica a la directriu tècnica corresponent).

Què cal fer per inscriure-s’hi?

Els centres de formació professional poden inscriure els competidors/es per professió/modalitat d’skill emplenant el formulari en línia quan la inscripció està oberta.

Resolució ENS/2481/2016, de 27 d’octubre,
per la qual es crea el Programa d’innovació “Campionat de Catalunya de la Formació Professional i proves tècniques de les olimpíades d’FP Skills” (DOGC núm. 7243, de 9.11.2016)