Instal·lacions i espais

Partim d’un edifici integrat al jardí on el terreny crea estructures que el converteixen en L’AMBIENT PRIVILEGIAT D’ACTIVITAT A L’AIRE LLIURE, imprevisible, sempre diferent i extremadament ric.

La  construcció  convida a un intercanvi de mirades entre el que passa a dins i a fora: esta inspirat en la idea de continuïtat entre l’entorn natural i social, un ambient que relaciona l’escola amb el món exterior a través de la cultura i la natura, per això totes les estances tenen sortida directa al jardí.

Adaptem l’ambient, els espais i els equipaments perquè entenem la llar com un espai dinàmic i canviant que es transforma i s’adapta a les necessitats dels qui l’habitem.

Per això utilitzem tots els espais, per a l’acció educativa amb els infants: l’entrada, el passadís, 2 estances per a infants de 1 a 2 anys, 2 dormitoris, 2 estances per a infants de 2 a 3 anys,1 sala d’usos múltiples i el jardí.

L’ENTRADA

És un espai de benvinguda, de trobada, d’espera i de pas, però també l’utilitzem com espai per mirar llibres, mirar contes, escoltar música…en petit grup. Les famílies també la utilitzen per explicar o mirar un conte al costat del seu fill o filla; oferim servei de préstec perquè puguin explicar el conte a casa.

ELS GRUPS D’INFANTS DE 1 A 2 ANYS

Utilitzen l’estança com espai on realitzar la majoria d’activitats també per dinar, i dormen al dormitori que forma part de la mateixa estança.

Aquests grups utilitzen també la sala d’usos múltiples algunes matins sobretot perquè és un espai que permet oferir propostes de joc basat en el moviment lliure.

ELS GRUPS D’INFANTS DE 2 A 3 ANYS

Utilitzen l’estança com espai on realitzar la majoria d’activitats però els oferim també propostes en altres espais. El fet que totes les estances es comuniquin interiorment, facilita la comunicació amb l’altre grup d’infants descobrint i utilitzant un altre espai però respectant la decisió dels infants de quedar-se a la seva estança.

Organitzem estones de desdoblament dels grups, per atendre més temps individualment a cada infant, per arribar a tothom, dissenyant propostes d’activitat en petit grup (plàstica, de música, de moviment lliure, de joc simbòlic…), utilitzant la sala d’usos múltiples. L’altra meitat del grup està a l’estança amb diferents propostes de joc simbòlic, a l’entrada o al jardí.