Bon Nadal i Feliç 2021!

L’any 2020:    L’ESCOLA AGRÀRIA D’ALFARRÀS

Dins d’aquest any atípic, l’Escola Agrària d’Alfarràs, s’ha continuat reinventant, més que mai, per oferir la millor versió en la formació i docència per als nostres alumnes.

L’equip directiu i professorat ha fet un gran esforç per dur ha terme un model d’educació híbrid, de manera provisional, amb motiu de la situació sanitària, fent classes presencials i en línia, tant en la formació inicial com en contínua. Ho podeu veure al nostre vídeo Diari de confinament!.

Hem creat una Web nova de l’escola, per informar-vos del que fem i també hem treballat en base a la plataforma e-learning que ja teníem incorporada al nostre model educatiu. A més a més, s’ha creat una Landingpage per a nous alumnes dels cicles formatiu.

També hem innovat realitzant la primera Jornada Tècnica online en línia, que podeu visualitzar a youtube , dins de la setmana Bio amb el títol Comercialització de Productes Ecològics amb ponents com el Sr. David Torrelles, president del CCPAE.

Aquest any també hem iniciat, com a pioners a la província, els  Seminaris d’especialització en agricultura biodinàmica  que han estat tot un èxit de participació. Els assistents han pogut elaborar preparats biodinàmics, aquests són els que els habiliten per tramitar la certificació Demèter, molt prestigiada en biodinàmica.

S’han fet també múltiples visites, formacions i jornades amb la col·laboració de les empreses i entitats més destacades del sector ecològic i agroramaderes de la comunitat.

Hem comptat amb visites a les instal·lacions a Verdcamp fruits (Cambrils), empresa amb més de 300 ha de cultiu ecològic, altres col·laboracions formatives amb temàtica en maquinària i manteniment de gespes amb empreses com Mecanocamp. Altres visites tècniques van ser a les instal·lacions del centre d’investigació Fruitcentre, del IRTA, un dels centres d’investigació agroramadera de més prestigi a nivell europeu. Entre moltes altres, les quals agraïm la seva col·laboració.

Hem realitzat cursos destacats com el de Tècniques de Poda en noves plantacions amb el Doctor Davide Neri, professor i director de la granja experimental de la Universitat Politècnica de les Marques, Itàlia.

Cal destacar l’acollida al febrer als alumnes d’intercanvi del Lycée agrícola francès de Sully, intercanviant coneixements i fent germanor amb altres escoles europees.

Esperem que aquest any 2021 es presenti ple de novetats i formació que us donaran impuls per a seguir treballant amb força en el sector. Sempre trobareu l’ajut i el recolzament que necessiteu per millorar els vostres coneixements i les vostres empreses.

“Des de l’Escola Agrària d’Alfarràs us donem les gràcies a tots, per seguir-nos en aquest any”