Tria educativa: web de referència de consulta dels estudis

Em plau comunicar-vos que el web Tria educativa ja incorpora l’oferta dels estudis obligatoris a Catalunya. Així, alumnes, famílies i professionals ja hi poden consultar el catàleg actualitzat i especialitzat dels estudis obligatoris i postobligatoris que ofereix el sistema educatiu a Catalunya.

Amb aquesta darrera versió, es consolida Tria educativa com a web de referència de consulta dels estudis i es tanca, per tant, l’antic Estudiar a Catalunya.

Tot i la inclusió de tots els estudis obligatoris, no hem volgut perdre la mirada cap als nois i noies que acaben l’ESO i han de decidir quin itinerari formatiu triar. És per això que aquest web, a més del cercador general, incorpora una cerca guiada a partir del perfil de l’usuari (mitjançant l’opció “T’ajudem a triar?”), amb què es rep una resposta més ajustada, per exemple, en la cerca d’escola, la tria d’estudis o sortides professionals, o l’homologació d’estudis.

Així mateix, aquest web enllaça al portal de preinscripció, a l’apartat proves d’accés, o homologació d’estudis estrangers, segons el perfil de la cerca, fet que en simplifica la navegació entre webs, especialment ara que estem en període de preinscripció i proves d’accés.

També s’hi ha ampliat el material audiovisual de cada estudi, amb vídeos, pòdcasts, preguntes més freqüents i una visualització interactiva dels itineraris més habituals. Properament, també s’hi ampliarà l’apartat d’Orientació, amb materials i fitxes per treballar amb l’alumnat.

La posada d’aquesta versió ampliada coincideix amb l’obertura del Saló de l’Ensenyament, que se celebra a partir d’aquest dimecres 15, i que es podrà visitar fins diumenge, 19 de març, a Fira de Barcelona.