Processos del sistema de gestió de la qualitat (SGQ)

                                       ¿ Què és un procés en ISO 9001 2015?

 

  • Podem posar un exemple, com pot ser unes postres. Cal que es compri la matèria primera als proveïdors, és a dir, els ingredients per fer les postres: farina, ous, nata, etc. després es requereixen certes eines com poden ser varetes, nevera, etc.  a més és necessari comptar amb una persona que s’encarregui de realitzar les postres,
    cal que aquesta persona sigui feliç fent la seva feina.
  • Enmig d’aquest procés es troben les activitats necessàries per elaborar aquest postre i com a resultat final,
    les postres com a tal. Aquest pot ser un bon exemple de procés.
  • Segons la norma ISO 9001 2015, un procés és un conjunt d'activitats que es troben relacionades o 
    interactuen, les quals transformen elements d'entrada en els resultats.

                    ¿ Quins punts cal tenir en compte per a determinar els processos en ISO 9001 2015?

  1. Identificar les entrades necessàries i sortides de cada un dels processos de la teva organización.
  2. Determinar les seqüències i interacció de totes les actividades.
  3. Establir i aplicar els criteris i mètodes necessaris per assegurar l’operació i el control.
  4. Reconèixer quins són els recursos necessaris.Abordar els riscos i oportunitats de cada proceso.
  5. Definir els indicadors correctes per determinar que el procés aconsegueix els resultats esperats.
  6. Implementar els canvis necessaris per assegurar que els processos es duen a terme amb èxit.
  7. Mantenir la informació documentada.
  8. Conservar la informació documentada per utilitzar-la de suport durant la realització de les operacions en els processos

                                                        Tipus de processos

PROCESSOS ESTRATÈGICS

Són processos destinats a definir i controlar les metes de l’empresa, les seves polítiques i estratègies.

PROCESSOS OPERATIUS O CLAUS

Són processos que faciliten la generació del producte o servei que es lliura a el client,
de manera que han d’incidir de manera directa en la satisfacció de client final.

PROCESSOS DE SUPORT

Donen suport els processos operatius. Els seus clients són interns.