¿ Què és un procés en ISO 9001 2015?
- Podem posar un exemple, com pot ser unes postres. Cal que es compri la matèria primera als proveïdors, és a dir, els ingredients per fer les postres: farina, ous, nata, etc. després es requereixen certes eines com poden ser varetes, nevera, etc. a més és necessari comptar amb una persona que s’encarregui de realitzar les postres,
cal que aquesta persona sigui feliç fent la seva feina. - Enmig d’aquest procés es troben les activitats necessàries per elaborar aquest postre i com a resultat final,
les postres com a tal. Aquest pot ser un bon exemple de procés. -
Segons la norma ISO 9001 2015, un procés és un conjunt d'activitats que es troben relacionades o interactuen, les quals transformen elements d'entrada en els resultats.
¿ Quins punts cal tenir en compte per a determinar els processos en ISO 9001 2015?
- Identificar les entrades necessàries i sortides de cada un dels processos de la teva organización.
- Determinar les seqüències i interacció de totes les actividades.
- Establir i aplicar els criteris i mètodes necessaris per assegurar l’operació i el control.
- Reconèixer quins són els recursos necessaris.Abordar els riscos i oportunitats de cada proceso.
- Definir els indicadors correctes per determinar que el procés aconsegueix els resultats esperats.
- Implementar els canvis necessaris per assegurar que els processos es duen a terme amb èxit.
- Mantenir la informació documentada.
- Conservar la informació documentada per utilitzar-la de suport durant la realització de les operacions en els processos
Tipus de processos
PROCESSOS ESTRATÈGICS
Són processos destinats a definir i controlar les metes de l’empresa, les seves polítiques i estratègies.
PROCESSOS OPERATIUS O CLAUS
Són processos que faciliten la generació del producte o servei que es lliura a el client,
de manera que han d’incidir de manera directa en la satisfacció de client final.
PROCESSOS DE SUPORT
Donen suport els processos operatius. Els seus clients són interns.