Educació Infantil i el Projecte Ninus

Aquest
curs hem començat a treballar amb el projecte Ninus; es tracta d’
una plataforma de continguts … 

… que té l’objectiu de proposar una nova
metodologia d’aprenentatge adaptada a l’educació infantil reforçant, d’aquesta
manera, els diferents aspectes que conformen el currículum. La psicomotricitat
és l’eix conductor de tots els projectes de 
Ninus; així doncs els nens es desplacen per la projecció i
coordinen els moviments que es proposen a les activitats didàctiques, es
plantegen treballs en grup per reforçar la col·laboració i cooperació dels
infants, entre d’altres. 


Ninus, a banda de tenir en compte
els aspectes que conformen el currículum de l’educació infantil, ha pres com a
referència les intel·ligències múltiples de 
Howard
Gardner
, així doncs, i tal i com ens expliquen els
seus creadors, es treballen els següents aspectes: 

  • Lingüística-verbal: fa referència a la capacitat de
    comprendre l’ordre i el significat de les paraules en la lectura,
    l’escriptura i, també, en parlar i escoltar.
  • Lògica matemàtica: fa referència a la capacitat per
    identificar models, calcular, formular i verificar hipòtesis, ús del
    mètode científic i els raonaments inductius i deductius.
  • Espacial: fa referència a la capacitat de presentar idees visualment,
    crear imatges mentals, percebre detalls visuals, dibuixar o esbossar.
  • Musical: treballa les capacitats per escoltar,
    cantar i tocar instruments.
  • Corporal: fa referència a la capacitat per realitzar activitats que
    requereixen força, rapidesa, flexibilitat, coordinació vista-tacte i
    equilibri.
  • Intrapersonal: fa referència a la capacitat de
    plantejar-se objectius, avaluar habilitats i desavantatges personals i el
    control del pensament propi.
  • Interpersonal: fa referència al treball en equip i a
    ajudar els altres.

Ninus inclou 6 projectes (60 activitats en total). Durant aquest curs es treballaran 3; l’hort ( 1r trimestre) ,oficis ( 2n
trimestre) i la granja ( 3r trimestre). Cada un d’ells té diferents nivells de
dificultat i està totalment adaptat a aquells nens/es amb capacitats diferents;
en aquest aspecte el professor/a podrà modificar la dificultat de l’activitat
sempre que vulgui. Totes les activitats están organitzades en 4 fases: descripció del problema, com ho farem?, fem’ho! i
repàs.
Aquest recurs té la finalitat de ser utilitzat unes 2 hores per setmana i, en
cap cas substituir la tasca dels docents. 


Share

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>