Aquest
curs hem començat a treballar amb el projecte Ninus; es tracta d’una plataforma de continguts …
… que té l’objectiu de proposar una nova
metodologia d’aprenentatge adaptada a l’educació infantil reforçant, d’aquesta
manera, els diferents aspectes que conformen el currículum. La psicomotricitat
és l’eix conductor de tots els projectes de Ninus; així doncs els nens es desplacen per la projecció i
coordinen els moviments que es proposen a les activitats didàctiques, es
plantegen treballs en grup per reforçar la col·laboració i cooperació dels
infants, entre d’altres.
metodologia d’aprenentatge adaptada a l’educació infantil reforçant, d’aquesta
manera, els diferents aspectes que conformen el currículum. La psicomotricitat
és l’eix conductor de tots els projectes de Ninus; així doncs els nens es desplacen per la projecció i
coordinen els moviments que es proposen a les activitats didàctiques, es
plantegen treballs en grup per reforçar la col·laboració i cooperació dels
infants, entre d’altres.
Ninus, a banda de tenir en compte
els aspectes que conformen el currículum de l’educació infantil, ha pres com a
referència les intel·ligències múltiples de Howard
Gardner, així doncs, i tal i com ens expliquen els
seus creadors, es treballen els següents aspectes:
- Lingüística-verbal: fa referència a la capacitat de
comprendre l’ordre i el significat de les paraules en la lectura,
l’escriptura i, també, en parlar i escoltar. - Lògica matemàtica: fa referència a la capacitat per
identificar models, calcular, formular i verificar hipòtesis, ús del
mètode científic i els raonaments inductius i deductius. - Espacial: fa referència a la capacitat de presentar idees visualment,
crear imatges mentals, percebre detalls visuals, dibuixar o esbossar. - Musical: treballa les capacitats per escoltar,
cantar i tocar instruments. - Corporal: fa referència a la capacitat per realitzar activitats que
requereixen força, rapidesa, flexibilitat, coordinació vista-tacte i
equilibri. - Intrapersonal: fa referència a la capacitat de
plantejar-se objectius, avaluar habilitats i desavantatges personals i el
control del pensament propi. - Interpersonal: fa referència al treball en equip i a
ajudar els altres.
Ninus inclou 6 projectes (60 activitats en total). Durant aquest curs es treballaran 3; l’hort ( 1r trimestre) ,oficis ( 2n
trimestre) i la granja ( 3r trimestre). Cada un d’ells té diferents nivells de
dificultat i està totalment adaptat a aquells nens/es amb capacitats diferents;
en aquest aspecte el professor/a podrà modificar la dificultat de l’activitat
sempre que vulgui. Totes les activitats están organitzades en 4 fases: descripció del problema, com ho farem?, fem’ho! i
repàs.
Aquest recurs té la finalitat de ser utilitzat unes 2 hores per setmana i, en
cap cas substituir la tasca dels docents.
trimestre) i la granja ( 3r trimestre). Cada un d’ells té diferents nivells de
dificultat i està totalment adaptat a aquells nens/es amb capacitats diferents;
en aquest aspecte el professor/a podrà modificar la dificultat de l’activitat
sempre que vulgui. Totes les activitats están organitzades en 4 fases: descripció del problema, com ho farem?, fem’ho! i
repàs.
Aquest recurs té la finalitat de ser utilitzat unes 2 hores per setmana i, en
cap cas substituir la tasca dels docents.