SETMANA DE LA DONA A L’ESCOLA

Al llarg de la setmana del 6 al 10 de març, a l’escola hem realitzat diferents activitats, amb les dones com a protagonistes.Totes les activitats han estat relacionades amb els drets internacionals, el maltractament, la desigualtat social, laboral, salarial i familiar.

A Educació Infantil han treballat el conte ” Què li passa a la Nora”. Es tracten aspectes relacionats amb l’afectivitat . El protagonisme de les nenes en contes i històries ha de reflectir el que passa a la vida real, no ” el conte de fades ” que de petites ens expliquen.

cof

A Cicle Inicial l’alumnat de 1r va veure un vídeo sobre l’origen històric sobre el Dia Internacional de les Dones i van fer uns dibuixos molt macos. Els de 2n van investigar a casa prèviament, van posar en comú algunes idees i reflexions i més tard van veure un vídeo.

img-20170309-wa0001

20170314_112403-collage

A Cicle Mitjà i Cicle Superior es van treballar diferents aspectes rellevants sobre les desigualtats de les dones en tots els àmbits: social, cultural, laboral,familiar, així com l’oblit de les grans dones al llarg de la història mundial. S’han realitzat xerrades, debats i reflexions que han estat recollides, en alguns casos, en dibuixos i  murals.

cof

A l’ESO  s’han treballat els aspectes més sensibles i delicats, la discriminació i el maltractament de les dones i s’ha volgut potenciar el positivisme, coratge i la gran aportació de la dona a la societat. Algunes de les activitats es poden veure recollides en diferents murals treballats a les diferents àrees, català, castellà, anglès…

Des de l’escola seguirem treballant per la convivència, la solidaritat, la igualtat de totes les persones i la no discriminació de cap tipus, ja que és una tasca de tota la comunitat educativa, una tasca de tothom. Gràcies.

Comissió de Convivència i Coeducació