Sons ascendents i descendents

Portem dies treballant a música la direccionalitat del so (sons ascendents i descendents)

El trimestre passat vam estar estudiant els sons aguts i greus i ara amb la flauta d’èmbol estem estudiant què passa quan passem d’un so agut a greu i viceversa.
A través del joc s’intenta que els nens i nenes interioritzin aquest concepte més complexe. Alguns d’aquests jocs que ja hem fet són:

  1. Imitar el so d’una ambulància o d’un camió de bombers. Fem sons aguts i greus de manera encadenada per imitar aquests sons. Observem la flauta d’èmbol, escoltem el so que fa i ens adonem que s’assembla força als sons que estàvem reproduint.
    Aprenem la cançó de “Els bombers”.
  2. Toquem la flauta d’èmbol. Discriminar auditivament i visualment el so de la flauta d’èmbol. Un nen/a toca la flauta i segons el tipus de so que fa, ens posem drets o ens ajupim.
  3. Pugem o baixem en ascensor. Ens tapem els ulls i escoltem el so que fa la flauta d’èmbol. Si fa un so ascendent pujarem en ascensor tot aixecant els braços i si fa un so descendent baixarem fins tocar al terra.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>