Projecte: Som arqueòlegs!

Durant el segon trimestre, els nens i nenes se 2n de Primària van decidir, per votació, realitzar un projecte sobre arqueologia.

Objectius:

• Valorar l’arqueologia com a font bàsica d’informació històrica.
  • Interessar-se per l’origen i l’evolució de l’ésser humà.
  • Comprendre el treball de l’arqueòleg i la seva important feina per la comprensió de la història.
  • Potenciar el treball en equip.

Les sessions han sigut molt variades, des de visionats del programa de TV3 “SÓTA TERRA”, fins a lectures de “LA LAURA I EN JOAN” sobre recerques arqueològiques de la Generalitat de Catalunya.

Cada alumne va explicar en un primer moment, la seva idea sobre arqueologia, de manera que hi havia els que podien tenir alguna idea, i d’altres que no en tenien cap. A casa van buscar alguna imatge, objecte, manualitat, etc, per poder realitzar el nostre “RACÓ DE L’ARQUEÒLEG”.

Per finalitzar la recerca, es va fer una petita simulació d’un jaciment arqueològic, a on, per grups, van poder fer de paleontòlegs. Van excavar, van prendre dades i van treballar en equip, per obtenir les restes d’un dinosaure.

Ha sigut una experiència molt enriquidora, ja que tots els alumnes s’han engrescat i han gaudit de totes les activitats plantejades. Han aportat idees i maneres de treballar a la classe, i han aprés nous i diferents conceptes pels quals mostraven molt d’interés en conèixer i descubrir.