5ª Tramesa recomanacions i recursos educatius AG
DEP. ARTS GRÀFIQUES
Activitat AG1: Dibuix del perfil d’un rostre.
Objectiu: desenvolupar la observació de les formes i les proporcions.
Descripció de l’activitat:
L’activitat consisteix a realitzar un dibuix d’una cara de perfil.
La intenció d’aquest exercici és que et fixis tot el que puguis en les formes i les proporcions de la cara mirada des del costat.
T’adjuntem aquesta imatge de dibuix com a model.
Primer has de realitzar un esbós amb línies tènues i un llapis suau.
Es pot realitzar l’esbós amb línies rectes, corbes, ovals o rectangles. Pot ser alguna cosa semblant a això:
Després, a poc a poc, pots anar afegint els detalls, les ombres i les llums.
Aquesta activitat la pots realitzar amb un llapis a la llibreta de dibuix o a un paper dinA4. També es pot fer amb l’ordinador i un programa de dibuix (Paint) o el de tractament d’imatges (Photoshop).
Pots veure l’explicació a aquest vídeo:
https://drive.google.com/open?id=1T_uz7LBOcTM-aU874u7Er2dryr_ALKAB
Activitat AG1 adaptada: Perfil d’un rostre.
Objectiu: desenvolupar la observació de les formes: el perfil.
Descripció de l’activitat:
Cerca a internet 5 imatges de rostres de perfil:
Una imatge d’una nena.
Una imatge d’un nen.
Una imatge d’una noia jove.
Una imatge d’un gat.
Una imatge d’un gos.
Adjuntar les imatges a un document Word i enviar-les al tutor.
___________________________________________________
Activitat AG2: Dissenya la teva samarreta d’estiu
Objectiu: desenvolupar la creativitat.
Descripció de l’activitat:
- Descarrega o copia una d’aquestes samarretes, la de dona o la d’home.
- Obre el document amb el Paint de l’ordinador o amb un programa de dibuix.
- Ja pots pintar el teu disseny.
- Guarda la imatge pdf. o jpg.
- Envia-la al tutor.
DEP. FORMACIÓ BÀSICA
Matemàtiques:
Observa aquest quadre de Miró. Quines figures geomètriques veus?
Si t’animes, fes un dibuix amb diferents figures geomètriques, fes una foto i l’adjuntes amb la feina.
Cerca a internet algún altre pintor/escultor que faci servir formes geomètriques per fer les seves obres. Omple el següent quadre:
Nom pintor o escultor | Imatge de l´obra | Figures geomètriques que apareixen |
- Pràctica d´Euro. Segons els teus coneixements, pràctica amb un altre persona el treball amb les monedes i bitllets d´Euro.
-Reconeixement de les monedes i bitllets.
-Ordre de major a menor valor i al revés.
-Diferents grups de monedes per aconseguir 1€.
-Simulació de compra-venda de productes donant canvis. Un fa de comprador i un de venedor.
TREBALLS ON LINE DE TOTES LES MATERIES
FITXES INTERACTIVES.
https://es.liveworksheets.com/worksheets/ca (PÀGINA PRINCIPAL) cada link es una activitat. |
LECTURA EFICAÇ
Més recursos educatius
- http://www.arasaac.org/ per baixar activitats qui pugi fer-ho
- https://www.soyvisual.org/ activiats en word i online
- https://albalearning.com/ audiollibres gratuits en mp3
Poden treballar a Pictotraductor , Pictocuentos i Pictosonidos:
Poden fer online exercicis de gramàtica i repassar en Castellà:
- http://www.indiana.edu/~call/lengua.html
- http://www.materialesdelengua.org/LENGUA/index_lengua.htm
- https://cvc.cervantes.es/ensenanza/mimundo/
Generador d’exercicis de matemàtiques:
- http://recursosdidacticos.es/operaciones/
- https://www.mamutmatematicas.com/ejercicios/operaciones-basicas.php
DEP. ORIENTACIÓ I ATENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA
Activitat 1: “Escoltem un conte”
Et proposem que triis uns dels dos contes que et proposem i que escullis de quina manera vols respondre a les preguntes del contes: opció A on has de triar la resposta correcta i l’opció B on apareixen pictogrames per ajudar a la comprensió de les preguntes.
- “El conte de les granotes”
https://www.youtube.com/watch?v=_bjtF7VZMzs
Opció A
- Quins personatges surten?
- Unes rates
- Unes granotes
- Un gos i una gallina
- On passa l’acció?
- Al bosc
- A la platja
- En una granja
- Quin és el problema que tenen les protagonistes?
- Que es perden per la ciutat
- Que no tenen menjar
- Que cauen en un pou
- Què fan resoldre el seu problema?
- Una granota continua saltant i l’altra es rendeix
- Les dues granotes s’adormen
- Una granota canta i l’altra salta
- Què deien les granotes que estaven dalt del pou?
- Que el més important era trobar menjar
- Que deixessin de saltar que no sortirien mai del pou
- Que feia un dia molt bonic
- Per què creus que una granota es va salvar?
- perquè era més forta
- perquè era sorda i no escoltava el que les altres deien
- perquè era una granota atleta
- Què ens vol ensenyar aquest conte?
- Que no ens podem rendir davant les dificultats
- Que si tens un problema no es pot trobar la solució
- Que davant les dificultats, és millor amagar-se
Opció B
- “El Monstre dels colors”
https://www.youtube.com/watch?v=L0coPOPYbp4
Opció A
- Quin personatge és el protagonista del conte?
- Una nena.
- Un monstre.
- Un gat.
- Quin problema té el monstre de colors?
- Se li han embolicat totes les emocions.
- No sap com tornar a casa.
- S’ha caigut i s’ha fet mal.
- Què ha de fer per resoldre el problema?
- No ha de fer res.
- Separar les emocions i endreçar-les cadascuna dins d’un pot.
- Esperar que les emocions es separin per si soles.
- Què fem quan estem alegres?
- Ens enfadem molt.
- No volem sortir de casa.
- Riure, saltar, ballar…
- Com ens ens sentim quan estem tristos?
- Volem estar sols i sense ganes de fer res.
- Tenim moltes ganes de ballar.
- Volem llegir un llibre.
- Com ens sentim quan estem enfadats?
- Volem llençar coses.
- No tenim gana.
- Volem anar a dormir.
- Què ens passa quan tenim por?
- Pensem que no podem fer res.
- Ens sentim molt valents.
- Estem molt tristos
- Com ens sentim quan estem en calma?
- Molt nerviosos.
- Tenim molta gana.
- Et sents tranquil.
Opció B
Activitat 2: “Ens relaxem”
Et proposem escoltar una relaxació guiada seguint el següent enllaç.
http://www.mindfulness20secretos.com/
Un cop has fet l’exercici de respiració i relaxació pots donar la teva opinió contestant aquestes preguntes. Marca la resposta que per tu creguis més encertada.
- T’ha resultat difícil fer l’exercici de respiració?
-
- M’ha resultat fàcil de fer
- M’ha resultat difícil de fer
- M’he distret i he desconnectat
- Quin efecte ha tingut en tu?
- M’he sentit més relaxat/da
- M’he sentit una mica incòmode/a
- No he sentit res
- La durada de l’exercici penso que…
- L’he trobat molt curta
- L’he trobat que ha estat correcta
- L’he trobat llarga
- Havies realitzat alguna vegada un exercici de respiració?
- No, mai havia realitzat cap exercici de respiració.
- Sí, alguna vegada havia realitzat un exercici de respiració.
- Sovint faig exercicis de respiració i/o relaxació.
- Què opines sobre practicar activitats de respiració? (pots marcar més d’una resposta)
- Són positives perquè ajuden a estar més tranquils
- Són un avorriment i no aporten res
- Podem millorar la nostra salut i estat interior.
-
Recursos on line
- https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/familias-2/cortometrajes-educar-en-valores/
- https://www.rtve.es/infantil/series/educlan-9-10-anos/
- https://www.lostiempos.com/tendencias/interesante/20190702/15-aplicaciones-aprender-jugandoinfantil/series/educlan-9-10-anos/
- https://blocs.xtec.cat/recursosee/
- https://9letras.wordpress.com/
- http://www.leoloqueveo.org/actividades.htm
COMPROMÍS 22