Tramesa 5 Arts Gràfiques

5ª Tramesa recomanacions i recursos educatius AG

DEP. ARTS GRÀFIQUES

Activitat AG1:  Dibuix del perfil d’un rostre.
Objectiu: desenvolupar la observació de les formes i les proporcions.

Descripció de l’activitat:

L’activitat consisteix a realitzar un dibuix d’una cara de perfil.

La intenció d’aquest exercici és que et fixis tot el que puguis en les formes i les proporcions de la cara mirada des del costat.

T’adjuntem aquesta imatge de dibuix com a model.

Primer has de realitzar un esbós amb línies tènues i un llapis suau.

Es pot realitzar l’esbós amb línies rectes, corbes, ovals o rectangles. Pot ser alguna cosa semblant a això:

 Després, a poc a poc, pots anar afegint els detalls, les ombres i les llums.

Aquesta activitat la pots realitzar amb un llapis a la llibreta de dibuix o a un paper dinA4. També es pot fer amb l’ordinador i un programa de dibuix (Paint) o el de tractament d’imatges (Photoshop).

Pots veure l’explicació a aquest vídeo:

https://vimeo.com/419993627

https://drive.google.com/open?id=1T_uz7LBOcTM-aU874u7Er2dryr_ALKAB

Activitat AG1 adaptada: Perfil d’un rostre.

Objectiu: desenvolupar la observació de les formes: el perfil.

Descripció de l’activitat:

Cerca a internet 5 imatges de rostres de perfil:

Una imatge d’una nena.

Una imatge d’un nen.

Una imatge d’una noia jove.

Una imatge d’un gat.

Una imatge d’un gos.

 

Adjuntar les imatges a un document Word i enviar-les al tutor.

___________________________________________________

 Activitat AG2:  Dissenya la teva samarreta d’estiu
Objectiu: desenvolupar la creativitat.

 Descripció de l’activitat:

  1. Descarrega o copia una d’aquestes samarretes, la de dona o la d’home.

  1. Obre el document amb el Paint de l’ordinador o amb un programa de dibuix.
  2. Ja pots pintar el teu disseny.
  3. Guarda la imatge pdf. o jpg.
  4. Envia-la al tutor.

DEP. FORMACIÓ BÀSICA

Matemàtiques:

Observa aquest quadre de Miró. Quines figures geomètriques veus?

Si t’animes, fes un dibuix amb diferents figures geomètriques, fes una foto i l’adjuntes amb la feina.

Cerca a internet algún altre pintor/escultor que faci servir formes geomètriques per fer les seves obres.  Omple el següent quadre:

 

Nom pintor o escultor Imatge de l´obra Figures geomètriques que apareixen
     
     

 

  1. Pràctica d´Euro. Segons els teus coneixements, pràctica amb un altre persona el treball amb les monedes i bitllets d´Euro.

-Reconeixement de les monedes i bitllets.

-Ordre de major a menor valor i al revés.

-Diferents grups de monedes per aconseguir 1€.

-Simulació de compra-venda de productes donant canvis. Un fa de comprador i un de venedor.

 

TREBALLS ON LINE DE TOTES LES MATERIES

FITXES INTERACTIVES.

https://es.liveworksheets.com/worksheets/ca   (PÀGINA PRINCIPAL)

cada link es una activitat.

 

LECTURA EFICAÇ

 

Més recursos educatius

Poden treballar a Pictotraductor , Pictocuentos i Pictosonidos:

 

Poden fer online exercicis de gramàtica i repassar en Castellà:

 

Generador d’exercicis de matemàtiques:

 

DEP. ORIENTACIÓ I ATENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA

Activitat 1: “Escoltem un conte”

Et proposem que triis uns dels dos contes que et proposem i que escullis de quina manera vols respondre a les preguntes del contes: opció A on has de triar la resposta correcta i l’opció B on apareixen pictogrames per ajudar a la comprensió de les preguntes.

  • “El conte de les granotes”

          https://www.youtube.com/watch?v=_bjtF7VZMzs

Opció A

  1. Quins personatges surten?
    1. Unes rates
    2. Unes granotes
    3. Un gos i una gallina
  2. On passa l’acció?
    1. Al bosc
    2. A la platja
    3. En una granja
  3. Quin és el problema que tenen les protagonistes?
    1. Que es perden per la ciutat
    2. Que no tenen menjar
    3. Que cauen en un pou
  4. Què fan resoldre el seu problema?
    1. Una granota continua saltant i l’altra es rendeix
    2. Les dues granotes s’adormen
    3. Una granota canta i l’altra salta
  5. Què deien les granotes que estaven dalt del pou?
    1. Que el més important era trobar menjar
    2. Que deixessin de saltar que no sortirien mai del pou
    3. Que feia un dia molt bonic
  6. Per què creus que una granota es va salvar?
    1. perquè era més forta
    2. perquè era sorda i no escoltava el que les altres deien
    3. perquè era una granota atleta
  7. Què ens vol ensenyar aquest conte?
    1. Que no ens podem rendir davant les dificultats
    2. Que si tens un problema no es pot trobar la solució
    3. Que davant les dificultats, és millor amagar-se

 

Opció B

  • “El Monstre dels colors”

          https://www.youtube.com/watch?v=L0coPOPYbp4

 

Opció A

  1. Quin personatge és el protagonista del conte?
    1. Una nena.
    2. Un monstre.
    3. Un gat.
  2. Quin problema té el monstre de colors?
    1. Se li han embolicat totes les emocions.
    2. No sap com tornar a casa.
    3. S’ha caigut i s’ha fet mal.
  3. Què ha de fer per resoldre el problema?
    1. No ha de fer res.
    2. Separar les emocions i endreçar-les cadascuna dins d’un pot.
    3. Esperar que les emocions es separin per si soles.
  4. Què fem quan estem alegres?
    1. Ens enfadem molt.
    2. No volem sortir de casa.
    3. Riure, saltar, ballar…
  5. Com ens ens sentim quan estem tristos?
    1. Volem estar sols i sense ganes de fer res.
    2. Tenim moltes ganes de ballar.
    3. Volem llegir un llibre.
  6. Com ens sentim quan estem enfadats?
    1. Volem llençar coses.
    2. No tenim gana.
    3. Volem anar a dormir.
  7. Què ens passa quan tenim por?
    1. Pensem que no podem fer res.
    2. Ens sentim molt valents.
    3. Estem molt tristos
  8. Com ens sentim quan estem en calma?
    1. Molt nerviosos.
    2. Tenim molta gana.
    3. Et sents tranquil.

 

Opció B

 

Activitat 2: “Ens relaxem”

Et proposem escoltar una relaxació guiada seguint el següent enllaç.

http://www.mindfulness20secretos.com/

Un cop has fet l’exercici de respiració i relaxació pots donar la teva opinió contestant aquestes preguntes. Marca la resposta que per tu creguis més encertada.

  1. T’ha resultat difícil fer l’exercici de respiració?
      1. M’ha resultat fàcil de fer
      2. M’ha resultat difícil de fer
      3. M’he distret i he desconnectat
    1. Quin efecte ha tingut en tu?
      1. M’he sentit més relaxat/da
      2. M’he sentit una mica incòmode/a
      3. No he sentit res
    2. La durada de l’exercici penso que…
      1. L’he trobat molt curta
      2. L’he trobat que ha estat correcta
      3. L’he trobat llarga
    3. Havies realitzat alguna vegada un exercici de respiració?
      1. No, mai havia realitzat cap exercici de respiració.
      2. Sí, alguna vegada havia realitzat un exercici de respiració.
      3. Sovint faig exercicis de respiració i/o relaxació.
    4. Què opines sobre practicar activitats de respiració? (pots marcar més d’una resposta)
      1. Són positives perquè ajuden a estar més tranquils
      2. Són un avorriment i no aporten res
      3. Podem millorar la nostra salut i estat interior.

Recursos on line

COMPROMÍS 22

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>