El centre

Missió

Pont del Dragó és un centre públic que pertany al CEB i ofereix:

  • Formació professional inicial en les branques d’administratiu i arts gràfiques per a joves amb discapacitat motriu i/o amb barreres per l’aprenentatge.
    Suport a la inclusió en totes les etapes educatives per alumnes amb discapacitats motrius matriculats en centres ordinaris.
  • Promociona les capacitats, actituds i habilitats fomentant el desenvolupament personal, la inserció laboral i la inclusió social amb l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació i les tecnologies d’ajut.

Valors

Els valors del centre Pont del Dragó són:

  • INCLUSIÓ EDUCATIVA de l’alumnat amb discapacitats motrius i barreres per l’aprenentatge tenint en compte la personalització de l’educació i adaptant el currículum a les seves característiques.
  • IGUALTAT D’OPORTUNITATS proporcionant els recursos que requereixen les persones en funció de les seves necessitats a través de les tecnologies d’assistència (l’accés a la informació i la comunicació, la comunicació augmentativa, la mobilitat i la participació social).
  • PROCÉS INTEGRAL de l’educació potenciant l’autonomia, la responsabilitat i els hàbits de vida saludables i sostenibles.
  • INNOVACIÓ participant en projectes de recerca tecnològica i d’innovació educativa.
  • VOLUNTAT DE SERVEI potenciant la professionalitat,  treball en equip, la responsabilitat, la cooperació, la qualitat i la millora contínua, la confiança i l’eficiència.

Visió

El Centre Pont del Dragó vol ser un centre de referència i prestigi a l’Educació Especial que vetlli per la formació i la inclusió de l’alumnat amb discapacitats, preferentment motrius, preparant-los per el desenvolupament de la seva autonomia personal i professional.

Vol constituir-se en un centre capdavanter en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació per la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

Perfil de sortida de l'alumne

  1. Té recursos per tenir cura de si mateix basat en un autoconeixement que li dona seguretat i autoestima adequades.
  2. Utilitza les eines informàtiques (TIC) i les ajudes tècniques de manera responsable i autònoma, per resoldre problemes del entorn físic, social i laboral.
  3. És capaç de treballar en equip, amb una actitud empàtica, sent solidari, tolerant i respectuós amb els altres, per desenvolupar projectes i altres activitats socials.
  4. Aplica els coneixements instrumentals bàsics, gràfics i administratius en els diferents camps, de manera autònoma i creativa, per resoldre situacions de la vida quotidiana.
  5. És capaç de prendre decisions per iniciativa pròpia comunicant-se amb els altres i interaccionant amb el entorn, amb un esperit crític i afany de superació.
  6. És respectuós amb el medi ambient, es capaç de consumir de manera responsable, ecològica i sostenible i el demostra en la interacció amb l'entorn, així com en la gestió econòmica personal i domèstica.
  7. Demostra hàbits socials i personals per relacionar-se amb empatia i assertivitat, gestionant les emocions de manera adequada.

Política de qualitat

Des del curs 2021 el Centre pren com a referència la norma ISO 9001 en el sistema de gestió, organització i funcionament intern, i l’oferta educativa del centre, d'ensenyament reglat: PFI, es troba dins de l’abast del sistema de gestió de qualitat.

  • 2022/2023: L'escola ha aconseguit la certificació ISO:9001.2015 per les activitats d'ensenyament reglat de Programes de Formació i Inserció.
  • 2018/2019: L'escola ha rebut el segon accèssit del Premi Bones Pràctiques en Lectura Fàcil el 2018 i hem concretat la col·laboració amb el servei d’Atenció Educativa Domiciliaria (AED) del CEB per tal que puguin disposar d’un espai al centre on realitzar algunes de les activitats del servei.
  • 2015/2016: El centre rep l'acreditació com a Institució participant en l'Escalae system, per haver implementat el Sistema de Qualitat i Innovació en els Processos d'ensenyament-aprenentatge de l'Institut Escalae, dissenyant i desenvolupant pautes de treball comú per a la millora continua dels processos pedagògics.
  • 2014/2015: S'inauguren els nous locals del 1r pis del Centre. El centre surt al Programa de RTVE "Repor: Emancipados", amb motius del 25è aniversari del reportatge del "Informe semanal : ¿Se acabó la parálisis?"
  • 2013/2014:Es canvia la modalitat de la formació professional en PQPI per PFI: programes de formació i inserció.
    Premi a la col·laboració en la III edició dels "premis Fem Pinya", amb motiu del 10è aniversari de l'Acord ASEM - Pont del Dragó en l'ús d'un aula 2 tardes a la setmana.
  • 2012/2013: El Consorci d'Educació de Barcelona autoritza el Programa de Diversificació Curricular per a la Transició a la Vida Adulta del CEE Pont del Dragó. Es possa en marxa el servei "Temps per tu" en col·laboració amb el Districte de Sant Andreu.
  • 2011/2012: Es celebra el 25è aniversari del CEE Pont del Dragó. L'alcalde de Barcelona Xavier Trias visita el centre el 2 de març de 2012
  • 2010/2011: El Dep. d’Educació reconeix el SEEM Pont del Dragó, com SEEM de Barcelona Ciutat. El centre entra en la xarxa de Qualitat i Millora Continua del Dep. d’Ensenyament. Premi valors del treball al CEE Pont del Dragó juntament amb el centre Ana Gironella Mundet, per la implicació amb el projecte ”Saps el que cal? Valors del Treball.
  • 2009/2010: S’endega el servei de menjador. El CEB reconeix el Servei de Recursos Educatius del centre com a SEEM de Barcelona Cuitat: (Servei Educatiu Específic per alumnes amb discapacitat Motriu)
  • 2009/2010: Es canvia la modalitat de la formació professional en PAGS per PQPI: programes de Qualificació Professional Inicial. S’autoritzen els PQPI d’Arts Gràfiques i d’Administratiu. Professionals del centre participen en el comité organitzador del Congres internacional ISAAC
  • 2008/2009: Canvia la titularitat, de l’IMEB al CEB (Consorci d’Educació de Barcelona)
  • 2007/2008: L’alcalde de Barcelona Jordi Hereu visita el centre el 3 de desembre de 2007, amb motiu del dia internacional de les persones amb discapacitat. Surt el primer número de la nova revista del centre: Rodant Junts.
  • 2006/2007: Es celebra el 20è aniversari del centre. S'edita el primer calendari. Es signa l'acord de col·laboració amb la Fundació BCN Formació Professional.
  • 2005/2006: El Dep. d’Ensenyament autoritza les propostes curriculars dels PAGS d’Arts Gràfiques i d’Administratiu.
  • 2004/2005: El Dep. d'Educació aprova la participació del Centre en Programa d'Innovació Educativa PUNTEDU, en l'àmbit de la biblioteca.
  • 2003/2004: S'inicia el conveni amb l'empresa Hewlett Packard i el Centre Especial de Treball Odisseny, per tal d'avaluar l'accessibilitat de les impressores de gran format que HP dissenya al seu centre d'innovació de Sant Cugat.
  • 2002/2003: Es canvia la modalitat de la formació professional Ocupacional per PAGS: programes adaptat de Garantia Social. S’amplia la formació amb dos PAGS: D’arts Gràfiques i d’Administratiu. El centre participa en el Programa Europeu eLearning, amb el projecte ELDA.
  • 2001/2002: S’estrenen els nous locals al Parc de la Pegaso. L’alcalde de Barcelona Joan Clos inaugura oficialment els nous locals. S’inicia el Servei d’atenció a infants en escola bressol de l’IMEB des del Servei de Recursos educatius del Centre. Es crea la Biblioteca del Centre.
  • 2000/2001: S’inicia la participació en el projecte Agenda 21 escolar.
  • 1996/1997: Es celebra el 10è aniversari, amb una exposició al centre cívic Can Basté
  • 1995/1996: Canvia la titularitat, de l’IMD al IMEB (Institut Municipal d’Educació de Barcelona)
  • 1993/1994: El centre participa en el Programa Europeu Horizon - Espoir
  • 1992/1993: Els professionals del centre participen com voluntariat en la organització dels Jocs Paralímpics.
  • 1991/1992: Premi Helios d’accessibilitat de la Comunitat Europea.
  • 1990/1991: Premi IMSERSO, informe semanal de TVE: ¿Se acabó la paràlisis?
  • 1988/1989:Els alumnes disenyen el logotip del Centre.
  • 1987/1988: Es modifica la formació, que passa a ser de Formació professional adaptada: aprenentatge de tasques, ampliant de 2 a 4 grups. S’inicia l’activitat del Servei de Recursos Educatius del Centre.
  • 1986/1987: Obertura del CFPO Pont del Dragó depenent de l’IMD (Institut Municipal de persones amb discapacitat), com centre de Formació Professional Especial. L’Alcalde de Barcelona Pascual Maragall, inaugura oficialment el centre el 3 de març de 1987.

El CEE Pont del Dragó està format per un equip de professionals de les especialitats de l'Educació Especial, Imatge i So, Dibuix, Administració d'empreses, Orientació educativa, Fisioteràpia i Educadors d'Educació Especial; dedicats a la formació de l'alumnat i l'atenció a les famílies. Comptem també amb personal d'Administració i serveis a la secretaria del centre.

Professionals de l'Equip Directiu:

  • Directora Anna de la Cuesta
  • Cap d'Estudis Silvia Andrés
  • Secretari Albert Llorente
  • Coordinador SEEM F. Javier Casas

Departaments didàctics:

  • Cap del Departament d'Administratiu Marta Benedico
  • Cap del Departament d'Arts gràfiques Antoni Ferrer
  • Cap del Departament de Formació Bàsica Elisabet Pena
  • Cap del Departament d'Orientació i Atenció Psicopedagògica Carme Garcia

Sector - Càrrec

Membres

Comissió

Presidenta

Anna de la Cuesta

Totes

Secretari

Albert Llorente

Permanent /Econòmica

Cap d’Estudis

Sílvia Andrés

Permanent /Convivència

Claustre

Carol San

Permanent

Lidia Morillas

Permanent

Laia Ordaz

Convivència

Glòria Tiñena

Convivència

Alba Guijarro

Econòmica

Laura Saus

Econòmica

Pares i Mares

Jesús Osanz

Econòmica

Claudia Oliveira

Convivència

Montserrat Rabassa

Permanent

Alumnat

Marc Fernandez

Permanent

León Isla

Convivència

Nandou Diedhiou

Econòmica

Ajuntament

Marta Maldonado

Econòmica

ACPD

Paqui Luna

Convivència

PAS

Eva Martin

Permanent