Competència digital COMPETIC

➡ Horaris d’aquest curs

Objectius

Els ensenyaments d’informàtica a l’educació d’adults —COMPETIC— tenen com objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual.

Accés

Poden accedir a aquests estudis les persones més grans de 18 anys i les que els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació.

Per tal de situar l’alumnat en el nivell que li correspon d’acord amb les seves competències, si no té una acreditació prèvia, en el moment de la preinscripció el centre de formació d’adults li farà una prova de nivell.

Està previst que el proper curs (2022-2023) s’ofereixi només COMPETIC 1,  COMPETIC 2 i COMPETIC 3.

Competències

C1: Cultura, participació i civisme digital.
C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
C3: Navegació i comunicació en el món digital.
C4: Tractament de la informació escrita.
C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
C6: Tractament de la informació numèrica.
C7: Tractament de les dades.
C8: Presentació de continguts.

Aquests ensenyaments s’estructuren en quatre cursos, als quals s’hi treballen les diferents competències d’acord amb la distribució següent:

C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
COMPETIC Inicial  X  X
COMPETIC 1 X        X
COMPETIC 2  X  X  X  X  X
COMPETIC 3        X  X  X

Oferta COMPETIC al nostre centre

• SEU DE VILAFRANCA: COMPETIC 1 (PRESENCIAL) – COMPETIC 2 (PRESENCIAL) – COMPETIC 3 (SEMIPRESENCIAL)
    • SEU DE SANT SADURNÍ D’ANOIA: COMEPTIC 2 (PRESENCIAL) – COMPETIC 3 (PRESENCIAL)

Projectes de final de curs

A COMPETIC 1,2 i 3, per superar el curs, s’ha d’aprovar un projecte. A COMPETIC 3 s’haurà d’aprovar dos projectes dels tres que s’ofereixen, un per cada trimestre.

COMPETIC 3 – Semipresencial a la seu de Vilafranca del Penedès

Competic 3 es farà de forma semipresencial a Vilafranca, la qual cosa vol dir que s’impartirà el curs de forma presencial algunes de les sessions i de forma no presencial la resta de sessions, amb la idea de fer aproximadament la meitat del programa de forma presencial i l’altra meitat de forma no presencial. L’alumne ha de realitzar un projecte final (3 hores) per a cada competència de forma presencial. Per tal d’obtenir el certificat de COMPETIC 3 cal assolir dues de les cinc competències establertes, com a mínim. D’aquestes cinc possibles enguany el nostre centre n’oferirà les següents i en el següent ordre:

SEU DE VILAFRANCA – SEMIPRESENCIAL

• C4 – Tractament de la formació escrita: Tractament de text – 35 h
    • C6 – Tractament de la informació numèrica: Full de càlcul – 35 h
    • C8 – Presentació de continguts: Presentacions – 35 h

SEU DE SANT SADURNÍ D’ANOIA – PRESENCIAL

• C4 – Tractament de la formació escrita: Tractament de text – 35 h
    • C6 – Tractament de la informació gràfia, sonora i de la imatge en moviment: Multimèdia – 35 h
    • C8 – Presentació de continguts: Presentacions – 35 h

Per tal de poder matricular-se al COMPETIC 3 cal disposar del certificat de COMPETIC 2 o de l’ACTIC Mitjà.

RELACIÓ COMPETIC – ACTIC

Les persones que segueixin un d’aquests cursos i superin l’avaluació corresponent obtindran un certificat que oficialment es considerarà equivalent als de l’ACTIC en els termes i les condicions següents:

El certificat COMPETIC 1 equival al certificat bàsic de l’ACTIC.
El certificat COMPETIC 2 equival al certificat mitjà de l’ACTIC.
El certificat COMPETIC 3 equival al certificat avançat de l’ACTIC (sempre que hi constin dues competències aprovades com a mínim).
El certificat COMPETIC 2 permetrà presentar-se a la prova del nivell 3 de l’ACTIC.
El certificat mitjà de l’ACTIC permet inscriure’s a un curs COMPETIC 3.

Per ampliar informació

NORMATIVA

Resolució ENS/924/2014, de 23 d’abril, per la qual s’estableix el procediment d’avaluació i certificació dels ensenyaments de competència digital a l’educació d’adults (DOGC núm. 6614, de 2.5.2014)

Ordre PRE/206/2017, de 4 de setembre, de reconeixement de l’equivalència entre els certificats de competència digital de l’educació de persones adultes (COMPETIC) i els certificats d’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) (DOGC núm. 7450A, de 7.9.2017)