I si ens en anem a veure aquests espais de Màrius Torres de les fotos en directe?

Amb aquesta proposta, llançada per un alumne del grup, comencem una sortida improvisada que trasllada la classe de Literatura catalana de GES 2 tarda, de l’aula al carrer.

Amb la Nerea, el Sergi, el Santiago, els dos Jesús de la classe, el Ramon, el Ricard i l’Adrian hem passejat per Lleida per descobrir els espais de la ciutat vinculats amb el poeta Màrius Torres: el Liceu escolar on va estudiar, la plaça Blas Infante per llegir La ciutat llunyana, poema escrit sobre els vidres d’una marquesina, la seva casa natal al porxos de la plaça Paeria, la casa Melcior, on vivien els padrins Perenya, el seu bust al Canyaret i l’antic convent del Roser on va estudiar Batxillerat. Durant el recorregut entrem també a l’IEI, per veure la magnífica biblioteca, ara tancada al públic i a la Paeria, ja que el pare de Màrius Torres fou alcalde de la ciutat. Pugem a la sala de plens i després ens perdem pel soterrani. De tornada al CFA badem a la la casa Magí Llorens i ens colem al Cafè del Teatre, on per una d’aquelles casualitats fantàstiques, aquella tarda hi ha lectures de poesia.

Estem contents quan entrem al CFA; la literatura ens l’hem trobat al carrer, parlant del poeta, escoltant els versos que ens llegia el Ramon i redescobrint els espais de la ciutat on hi va fer vida.