Qui som

El Centre de Formació d’Adults Joan Carles I va ser creat com a tal el 14 d’octubre de 1994, segons el Decret 298/1994, quan ja portava vuit mesos en funcionament a les instal·lacions de l’Equipament Cívic de la Generalitat de Catalunya, al carrer la Mercè núm. 1 de Lleida.  Aquesta escola va sorgir arran de la voluntat de crear un nou centre d’adults a la ciutat de Lleida (ja existia l’Escola d’Adults “Camps Elisis” al barri de Cappont, des de feia molts anys), tot agrupant mestres que ja treballaven  en la formació de persones adultes en diversos indrets i aules de la ciutat. A partir del gener de 2022 el centre canvia de nom i passa a anomenar-se CFA Victorina Vila, en honor a la mestra i cofundadora del Liceu Escolar i de l’escola Minerva de Lleida.

L’oferta formativa del centre s’ha anat modificant amb el pas del temps, segons les circumstàncies i necessitats socials i educatives del moment, tot mantenint i consolidant l’heterogeneïtat i la diversitat de l’alumnat -en edat, formació inicial i procedència-  com una de les seves característiques pròpies i principals. Podríem dir que en aquests anys de vida l’escola ha treballat per donar suport i ajudar a trencar barreres, ha contribuït a teixir noves i segones oportunitats, a desxifrar els llenguatges de les tecnologies i de les arts plàstiques, a descobrir paraules d’arreu del món, i a abraçar la cultura i defensar-la, tot sempre enmig d’un clima plaent i gaudint dels aprenentatges.