Llengua catalana

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència mínima per a comunicar-se en llengua catalana i s’imparteixen en tres nivells: llengua catalana nivell 1, 2  i  3, que corresponen als nivells A1, A2 i B1 del MECR.

El nivell 1 consta d’un total de 105 hores de classe que al CFA Victorina Vila es poden cursar de forma anual (a raó de 3 hores setmanals) o quadrimestral (6 hores setmanals). Els nivells 2 i 3 consten de 140 hores de classe, que es corresponen a 4 hores a la setmana durant tot un curs escolar.

Currículum

Resolució de 10 de maig de 2013, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments corresponents a llengua catalana i castellana, llengua occitana, denominada aranès a l’Aran, i a les llengües estrangeres, d’aplicació als centres de formació d’adults que depenen del Departament d’Ensenyament.

Accés

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació. També hi poden accedir les persones més grans de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en què inicien la formació si es troben en alguna de les situacions següents:

• Tenen un contracte laboral que els impedeixi assistir als centres educatius en règim ordinari.
  • Són esportistes d’alt rendiment.
  • Excepcionalment el director o directora dels serveis territorials del Departament d’Educació pot autoritzar la incorporació d’alumnes que no compleixin els requisits anteriors a partir d’un informe favorable de la Inspecció Educativa.