Apollo 11. L’arribada de l’home a la Lluna

Fa unes setmanes l’alumnat de GES va visitar al CaixaFòrum de Lleida l’exposició commemorativa de l’arribada de l’home a la Lluna.

L’Apollo 11 va ser una missió espacial tripulada dels Estats Units amb l’objectiu d’aconseguir que un ésser humà caminés sobre la superfície del nostre satèl·lit. La seva tripulació estava composta pel comandant Neil A. Armstrong, de 38 anys; Edwin I. Aldrin Jr., de 39 anys i pilot de l’ LEM ; i Michael Collins, de 38 anys i pilot de el mòdul de comandament. La missió va començar enviant la tripulació formada per aquests tres astronautes a l’espai mitjançant l’enorme coet SATURN  V el 16 de juliol de 1969, i el seu mòdul Apollo 11 va arribar a la superfície de la Lluna el 20 de juliol d’aquest mateix any. A l’endemà, el comandant Armstrong va ser el primer ésser humà que va trepitjar la superfície del satèl·lit terrestre i, juntament amb Aldrin, va aconseguir caminar durant unes hores sobre la superfície lunar.

La missió està considerada com un dels moments més significatius de la història de la Humanitat i de la Tecnologia, i l’arribada de l’ Apollo 11 a la Lluna es va retransmetre per televisió a tot el planeta.