Accés de menors d’edat a la formació de persones adultes

CURS 23/24

Accés a l’educació d’adults d’alumnes de 16 o 17 anys ( nascuts el 2006-2007)

En general, la formació de persones adultes va dirigida a persones que tenen 18 anys o més, o que els compleixen durant l’any natural d’inici de la formació.

Excepcions:

CP PROVES ACCÉS A CF DE GRAU MITJÀ Matrícula directa, signant les dues autoritzacions
CONTRACTE LABORAL

PROCÉS D’OBTENCIÓ PERMÍS DE TREBALL

ESPORTISTA D’ALT RENDIMENT

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ (NOMÉS PER FER EL GES)

PROGRAMA “JOVES PER L’OCUPACIÓ”

Signar les dues autoritzacions  i

La documentació necessària en cada cas que acrediti la seva condició.

Altres casos, s’ha de demanar autorització de direcció dels Serveis Territorials d’Educació amb  l’informe previ de la Inspecció d’Educació.

Documentació

TOTS HAN DE PRESENTAR AQUESTS DOS DOCUMENTS:

A més, en funció de cada cas:

• Els alumnes amb contracte de formació han de presentar el document acreditatiu segons el model “Document acreditatiu de la relació contractual amb l’empresa”. El centre ha de lliurar dues còpies del resguard de matrícula a l’alumne: una és per a ell i l’altra l’ha de retornar al centre per a l’expedient acadèmic, signada i segellada per l’empresa.
  • Els alumnes que estan en procés d’obtenció d’un permís de treball han de presentar la documentació acreditativa corresponent.
  • Els alumnes que segueixen programes esportius d’alt rendiment (esportistes integrats en la tecnificació esportiva i els esportistes d’alt nivell o alt rendiment) han d’acreditar aquesta condició amb algun dels documents següents:
    • esportistes que es troben en l’etapa de tecnificació esportiva: certificat del Consell Català de l’Esport que especifiqui que l’alumne forma part del pla de tecnificació del programa d’alt rendiment català (ARC);
    • esportistes d’alt rendiment segons el Reial decret 971/2007, de 13 de juliol: certificat del Consell Català de l’Esport que ratifiqui el certificat del Consell Superior d’Esport;
    • esportistes d’alt nivell: relació d’esportistes d’alt nivell publicada al DOGC o al BOE.

NORMATIVA D’APLICACIÓ:

Documents d’organització i gestió de centre. Formació d’adults. Curs 23/24

RESOLUCIÓ EDU/507/2023, de 16 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2023-2024. (Annex 17)