A cicles formatius de grau superior

CURS DE PREPARACIÓ A LES PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR

Paper People on Whiteboard | Paper people on whiteboard, pap… | FlickrAquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny, i d’ensenyaments esportius. L’alumnat pot preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues.

El nostre curs comença al setembre i acaba la vigília del dia d’inici de les proves, que acostuma a ser la segona setmana de maig (unes 30 setmanes). Aquest curs comptem amb dos torns, un de matí i un altre de tarda, tots dos de dilluns a divendres.

Es tracta d’uns estudis presencials, per la qual cosa es requereix un 80% mínim d’assistència a les classes per tal de ser avaluable a la fi dels estudis, i optar a la certificació positiva que pugui sumar a la nota de la prova.

Continguts

Matèries de la part comuna. (Les oferim totes al CFA Segrià de manera presencial):

• Llengua catalana i castellana
  • Llengua estrangera – anglès
  • Matemàtiques o Història (matèria comuna només per a les persones que vulguin accedir als ensenyaments artístics)

Matèries de la part específica

Segons la família professional o cicle al qual l’alumne vol accedir, cal escollir dues matèries de les opcions A, B, C o D. Veure llista de matèries específiques segons la família professional a què es vulgui accedir.

Al nostre centre preparem Biologia, Química i Geografia de manera presencial.

La resta de matèries específiques es poden preparar amb l’ajuda de l’Institut Obert de Catalunya amb seguiment i avaluació online. Les notes obtingudes a l’IOC s’incorporen als resultats de les matèries avaluades al centre.

El temari i els criteris d’avaluació de cadascuna de les matèries són els que consten a l’annex 1 de la Resolució
EDU/3983/2010, de 9 de desembre.

Accés

Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal tenir més de 18 anys, o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació.
Cal tenir en compte que per realitzar les proves d’accés als cicles formatius de grau superior s’han de tenir més de 19 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova.

Preinscripció i matrícula: https://agora.xtec.cat/cfasegria/el-centre/preinscripcio-i-matricula/

Cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb els criteris i calendaris fixats pel Departament d’Educació.
Aquest estudi és gratuït en les centres dependents del Departament d’Educació, sens perjudici que el centre demani una única aportació de l’alumnat que dona dret als materials proporcionats pel professorat (fotocòpies, dossiers,…), l’assegurança escolar obligatòria si és el cas, i a la participació en les activitats organitzades pel centre durant el curs (festes de Nadal, fi de curs, visites, sortides, xerrades…) Aquesta aportació és aprovada pel Consell Escolar cada curs.

Durant el procés de preinscripció i/o matrícula, es realitza també una entrevista personal d’orientació.

Continuïtat

La qualificació mitjana que s’obté en aquesta formació, sempre que sigui positiva (<5)  es multiplica pel coeficient 0,20 i se suma a la nota de la prova d’accés.

La nostra certificació té validesa permanent i a tot l’estat espanyol.

Normativa

Resolució EDU/3983/2010, de 9 de desembre, per la qual s’estableixen els temaris i els criteris d’avaluació de les
proves d’accés als cicles formatius de formació professional inicial, als cicles formatius d’ensenyaments
d’arts plàstiques i disseny, i als cicles d’ensenyaments esportius (DOGC núm. 5778, de 20.10.2012)

Informació del Departament d’Educació sobre les proves d’accés a cicles formatius de grau superior.

Informació sobre els Cicles Formatius de Grau superior a Catalunya.