Formació bàsica

Cicle de Formació Instrumental

Descripció

L’objectiu d’aquests estudis és aprendre a llegir, escriure, fer càlculs elementals entre altres coneixements. És a dir, aquells elements necessaris que els permetin l’adquisició progressiva de les competències clau per afavorir el seu desenvolupament personal i acadèmic i la integració social i laboral.
La superació d’aquests estudis permet l’obtenció del certificat de formació instrumental.  Seria l’equivalent en formació d’adults als antics estudis d’educació general bàsica.

Actualment al CFA Segrià oferim els tres primers nivells, en modalitat biennal i horari de matí.

Els continguts d’aquesta formació s’organitzen en quatre nivells:

Cada nivell inclou les àrees de coneixement i competències transversals següents:

• Àrea lingüística
  • Àrea matemàtica
  • Àrea del medi natural, social i cultural
  • Competència digital
  • Competència personal, social i laboral

La durada total d’aquesta formació és de 980 hores. Això no obstant, segons els coneixements previs, les necessitats  formatives, i els ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, la durada pot ser més llarga o menys.

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Preinscripció i matrícula:  http://agora.xtec.cat/cfasegria/el-centre/preinscripcio-i-matricula/

Aquest estudi és gratuït en les centres dependents del Departament d’Educació, sens perjudici que el centre demani una única aportació de l’alumnat que dona dret als materials proporcionats pel professorat (fotocòpies, dossiers,…) i a la participació en les activitats organitzades pel centre durant el curs (festes de Nadal, fi de curs, visites, sortides, xerrades…) Aquesta aportació és aprovada pel Consell Escolar cada curs. Per al curs 22-23 és de 10€.

Durant el procés de preinscripció i/o matrícula, es realitza també una entrevista personal d’orientació.

Si es vol continuar la formació, es pot cursar l’educació secundària per a les persones adultes o la preparació per a les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà.