Llengua anglesa

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència bàsica per a comunicar-se en llengua anglesa. Al CFA Segrià s’imparteixen els tres nivells:  llengua anglesa nivell 1, 2 i 3, que corresponen als nivells inicial A1 i bàsic A2.1 i A2.2 del MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües) Wikipedia

En els tres nivells treballem les habilitats de comprensió i expressió oral i escrita, que permeten fer front a la major part de situacions lingüístiques de la vida quotidiana i comunicar-se de forma bàsica en un entorn plurilingüe i multicultural.

Es tracta d’una formació formal, i els currículums són elaborats pel Departament d’Educació. Vegeu curriculums.

Organització

Oferim 3 grups de cada nivell distribuïts en torn de matí, tarda i vespre.  Fem dues sessions setmanals, de setembre a juny. Anglès 1 són 3 hores setmanals (105 hores totals) i a anglès 2 i 3 són 4 hores setmanals (140 h). Els horaris es dissenyen cada curs.

L’avaluació és contínua durant tot el curs, amb proves d’avaluació orals i escrites. A més, a Anglès 3 es realitza una prova de nivell bàsic al maig, comuna a tots els CFA de Catalunya, que, juntament amb l’avaluació contínua, dona dret a la certificació oficial del nivell bàsic (A2).

Com a la resta d’ensenyaments del nostre centre, hi ha un requeriment d’assistència del 80% per a tenir dret a ser avaluat.

A més de llibre de text, utilitzem la plataforma virtual Moodle del Centre com a complement a la formació presencial.

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 18 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Preinscripció i matrícula: https://agora.xtec.cat/cfasegria/el-centre/preinscripcio-i-matricula/

Aquest estudi és gratuït en les centres dependents del Departament d’Educació, sens perjudici que el centre demani una única aportació de l’alumnat que dona dret als materials proporcionats pel professorat (fotocòpies, dossiers,…) i a la participació en les activitats organitzades pel centre durant el curs (festes de Nadal, fi de curs, visites, sortides, xerrades…) Aquesta aportació és aprovada pel Consell Escolar cada curs.

Durant el procés de preinscripció i/o matrícula, es realitza també una entrevista personal d’orientació, i una prova de nivell.

Un cop finalitzats aquests estudis, es pot continuar la formació en una escola oficial d’idiomes, accedint al nivell de 3r sense haver de superar una prova de nivell.

• Resolució ENS/1403/2018, de 21 de juny, per la qual s’estableix el currículum de llengües estrangeres als centres de formació d’adults del Departament d’Ensenyament (DOGC núm. 7652, de 28.6.2018)