Eleccions Consell Escolar 2021

El Departament d’Ensenyament ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya.

Què és un Consell Escolar?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, amb funcions en l’àmbit de la programació general, i en el seguiment i avaluació de les seves activitats.

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants de professorat i la meitat dels membres representants del sector alumnat.

Quina és la composició del Consell Escolar del nostre centre?

• La directora del centre, que n’és la presidenta
  • La cap d’estudis
  • La secretària
  • 1 representant de l’Ajuntament
  • 2 representants sector professorat
  • 2 representants sector alumnat
  • 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS).

TOTAL = 9 membres del Consell Escolar del Centre.

Tots ells han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector alumnat i sector professorat). Excepte:

• La director, la cap d’estudis i la secretària
  • El/la representant de l’Ajuntament
  • La representant del personal d’administració i serveis (PAS)

Actualment hi ha vacants a:

• Sector professorat: 2
  • Sector alumnat: 2

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR ALUMNAT

• A partir del 2 de novembre podeu comprovar el cens d’alumnat. El trobareu al taulell d’anuncis situat al costat de l’aula 15.
  • Poden ser candidats/des al sector alumnat: tot l’alumnat que aparegui al cens d’alumnat. Per ser candidat cal omplir un imprès que podeu sol·licitar al tutor i descarregar d’aquest mateix article. Hi ha temps fins el 15 de novembre. Caldrà presentar-lo, degudament emplenat i signat, a la Secretaria / l’Equip Directiu del centre.

Descarrega’t el document de presentació de candidatura

•  Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Té dret a vot tot l’alumnat que estigui matriculat al centre en el moment de la convocatòria de les eleccions.
  • Mesa electoral: A la mesa electoral hi haurà el director i dos alumnes que els hi hagi tocat per sorteig. Actuarà de secretari/a l’alumne/a de menys edat.

Procés electoral

A partir del 2 de novembre Convocatòria d’eleccions.
Publicació dels censos electorals provisionals.
Publicació de vacants, forma i termini de presentació de candidatures.
5 de novembre Inici de termini per presentar reclamacions al cens electoral.
Sol·licitud a l’Ajuntament de la designació del seu representant.
8 de novembre, a les 13h, aula 15 Sorteig per designar els vocals de les meses electorals.
9 de novembre Fi del termini de presentació de reclamacions a les inscripcions als censos electorals.
10 de novembre Constitució de les meses electorals.
Resolució de les reclamacions als censos electorals.
Aprovació i publicació dels censos electorals definitius.
11 de novembre Últim dia per a la constitució de les meses electorals.
15 de novembre Últim dia per a la presentació de candidatures dels diferents sectors.
17 de novembre Últim dia per a la publicació de les candidatures dels diferents sectors.
22 de novembre Inici del període electoral
23 i 24 de novembre, de 10.30 a 11.30 h i de 17 a 18 h Eleccions del sector alumnat al CFA Sebastià Juan Arbó
26 de novembre, a les 13 h Eleccions del sector professorat al CFA Sebastià Juan Arbó
26 de novembre Fi del període electoral
3 de desembre, a les 13 h Consell Escolar per la renovació
20 de desembre Últim dia per constituir el Consell Escolar renovat.

(RESOLUCIÓ EDU/3043/2021, de 6 d’octubre publicat al DOGC Núm. 8521 – 13.10.2021)