Parlem amb Montse Flores, autora del llibre “L’ aigua del Rif”

El passat 14 de febrer, l’escriptora Montse Flores va fer una xerrada sobre el seu llibre “L’aigua del Rif” al CFA Sant Cugat. L’alumnat de GES i de PPAGM ha llegit aquest llibre en el marc del projecte transversal d’escola “El gust per la lectura”.

Montse Flores és escriptora i professora de català a l’IES Duc de Montblanc, de Rubí. Ella és de pare gitano i de mare magrebina i sempre ha viscut a Rubí. Ens va confesar que part de la història que narra el llibre l’havia viscut en primera persona com a filla d’ immigrants i com a professora d’institut.

L’autora va explicar-nos en què es va inspirar per escriure el llibre, tot allò que estava basat en fets reals i allò que era ficció, etc. Un dels fets que més va impressionar-nos és que va escriure el llibre “L’aigua del Rif” en dues tardes només perquè estava molt enfadada amb el protagonista del llibre (que era un alumne seu que havia fet una gran malifeta).

Alguns dels comentaris dels nostres alumnes que van assistir a la xerrada són:

• Maria José Martín: “Em va semblar que ella estava molt agraïda als seus pares i als seus avis. Parlava d’ells amb molt d’orgull i respecte”.
  • Souhayla Amaya:  “Em va emocionar molt allò que ens va explicar la Montse Flores perquè jo conec molt nois magrebins que fan de vegades coses dolentes i acaben a la presó. Li agraeixo molt a ella i a gent com ella que ajudi a aquests nois”.
  • Dámaris Navalón: “Em va emocionar molt perquè a mi m’agradaria poder fer voluntariat a la presó, ajudar a la gent necessitada allà perquè he tingut familiars que han estat a la presó i valoro molt que hi hagi gent que els vulgui ajudar  sense importar-los la seva història. Gent com ella els fa tornar a estimar la vida i a seguir el bon camí”.
  • Elena Hernández: “L’escriptora m’ha semblat molt propera, molt franca i que connectava molt bé amb la joventut”.

La Montse Flores va decidir ser escriptora gràcies a les històries que li explicava la seva àvia que no sabia ni llegir ni escriure, però era la millor explicant històries de viva veu.  A part de ser escriptora, la Montse Flores ha fet voluntariat a la presó Model de Barcelona i ha estat professora dels jugadors del F.C Barcelona, però ens ha comentat que allò que més li agrada “és dedicar-se a la gent senzilla, més necessitada, i vulnerable”.

Més informació: