Videoclip de la cançó de rap dels alumnes d’Instrumental

Després de mesos de feina, ja tenim el videoclip. És el resultat del treball de l’alumnat d’Instrumental del CFA Sant Cugat, que ha escrit i interpretat el tema de rap, i ha pensat i gravat el vídeo que l’acompanya.

Aquest projecte forma part d’una iniciativa que explora l’aprenentatge significatiu de la llengua. Per una banda, a través del rap, un dels gèneres musicals que permet treballar la llengua a partir del joc, la rima i les creacions pròpies. En aquesta fase ha comptat amb la col·laboració imprescindible de Versembrant, l’escola itinerant que apropa l’art urbà i el hip hop a les aules.

Per l’altra, l’aprenentatge s’activa per mitjà del treball de continguts adreçats a la creació d’escenes audiovisuals així com la producció del rodatge. En aquesta fase, s’ha aprofitat part dels continguts del projecte Oralpha 2, un mètode destinat a l’aprenentatge de la lectoescriptura i l’oralitat per a persones adultes i joves immigrades ideat per l’Associació Comissió de Formació – ACOF.