Treballem el fenomen de l’electricitat a GES

L’alumnat de GES 2 ha fet diversos exercicis pràctics per treballar el fenomen de l’electricitat que està íntimament lligat a la matèria i a la vida. Tot el que veiem al nostre voltant està integrat per electrons, partícules que giren al voltant dels nuclis atòmics.

L’electricitat és una forma d’energia que es manifesta pel moviment dels electrons de la capa externa dels àtoms de la superfície d’un material conductor. El moviment de les càrregues elèctriques a través d’un medi conductor es coneix com a corrent elèctric i s’origina en posar en contacte dos elements entre els quals hi ha una diferència de potencial.

L’alumnat ha pogut experimentat com el corrent elèctric continu és aquell que flueix d’un punt a un altre sempre en el mateix sentit. El corrent d’una pila o bateria és del tipus continu. En canvi, el corrent altern és aquell que flueix d’un punt a un altre tot canviant de sentit periòdicament.