El canvi climàtic segons Irma Ventayol, tècnica de medi ambient de l’Ajuntament de Barcelona

Dijous passat 28 de febrer, Irma Ventayol, tècnica de medi ambient de l’Ajuntament de Barcelona, va fer una videoconferència sobre el canvi climàtic dirigida a l’alumnat de GES 1 i GES 2, al CFA Sant Cugat.

Irma Ventayol, tècnica de Medi Ambient

Aquesta videoconferència pretenia conscienciar l’alumnat sobre el canvi climàtic i orientar-los sobre les diverses maneres de reduir la petjada de carboni, és a dir, disminuir l’emissió de CO2 que cada persona genera en la seva activitat diària. En aquest sentit, les accions més importants per reduir la nostra emissió “personal” de CO2 estarien principalment encabides en l’àmbit de la mobilitat, el consum responsable, el reciclatge i l’ús d’energia neta.

Pel que fa a la mobilitat, el més beneficiós seria no tenir cotxe i només emprar-ne un de lloguer quan fos realment necessari. En cas de tenir la necessitat d’emprar un vehicle a diari, caldria que aquest fos un vehicle elèctric.

Irma Ventayol també ens va explicar els beneficis d’emprar l’energia verda, és a dir, contractar l’electricitat en una companyia que ofereixi energia elèctrica neta que prové de fonts d’energies renovables (solar, eòlica, etc).

També ens va explicar la importància de posar més “verd”, és a dir, més plantes i arbres als espais públics de les nostres poblacions, així com als espais privats com els balcons, els terrats i les cobertes dels edificis per abaixar la temperatura i per reduir el nivells de CO2 gràcies a la fotosíntesi que fan les plantes.

Irma Ventayol ens va explicar que el govern de la Generalitat de Catalunya està destionant pressupost per trobar fórmules per pal.liar el canvi climàtic, així com alguns ajuntaments com els de Barcelona i Sant Cugat, entre d’altres.