Creem la banda sonora de l’exposició “Inspiradores” de Marta Ballvé

L’alumnat de GES 1 i GES 2 hem realitzat un projecte en grup en motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Hem visitat l’exposició d’art “Inspiradores”, de l’artista Marta Ballvé, a la Casa de Cultura de Sant Cugat, i hem creat la banda sonora que ens ha inspirat la mostra. Posteriorment, hem pogut parlar amb la Marta Ballvé i compartir amb ella les cançons escollides, tot establint un diàleg amb l’artista que ha estat molt enriquidor i emocionant per a tots.

L’exposició “Inspiradores” és un homenatge a totes aquelles dones que ens han obert camí, com Mercè Rodoreda, Maria Zambrano, Vivian Greene… En memòria de totes elles, la Marta Ballvé, des del passat 1 de gener, ha anat publicant cada dia a les xarxes socials una frase cèlebre escrita per elles, acompanyada de la imatge d’una obra seva que, sota el seu punt de vista, la representa.

Per poder dur a terme aquest projecte, l’alumnat de GES hem reflexionat sobre el contingut de les frases cèlebres i la combinació amb les pintures i escultures de la Marta Ballvé. Posteriorment, hem buscat les cançons que ens suggeria el maridatge artístic que proposa l’artista, per tal de crear la banda sonora de l’exposició.

Finalment, hem convidat la Marta Ballvé a escoltar la nostra banda sonora i compartir així les nostres interpretacions. La Marta Ballvé ens ha felicitat per la gran feina feta i així ho ha publicat a les xarxes socials (veure a la imatge de l’esquerra).

Aquí podeu escoltar la banda sonora que hem creat per a l’exposició “Inspiradores”: “Ella” de Bebe; “I am woman” de Helen Reddy; “Call me” de 90s Flav; “Ningún hombre” de Rosalía; “Earth song” de Michael Jackson; “La puerta violeta” de Rozalén; “I will survive” de Gloria Gaynor; “Dragon Ball Z” de Tapion Melody, i “Princess Mononoke” de Joe Hisaishi.

Moltíssimes gràcies a tu, Marta, ha estat una experiència extraordinària!