Estratègia Digital de Centre

En què consisteix?

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu i té com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic. 

L’EDC s’estructura en dues línies

  • Una primera part que és més estratègica (diagnosi, objectius, activitats, planificació, etc.), on es defineix on vol arribar el centre digitalment en els anys vinents
  • La segona part mostra la cultura digital, ja que és on es va recollint el que el centre ja té establert en aquest sentit (plans, procediments, protocols, normatives, serveis i acords que el centre ja utilitza).

Per assolir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatiusmetodològicscurriculars comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua. 

Els objectius de l’EDC

Es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre: