Comunicacions

En aquesta secció, fem referència a l’ús de la tecnologia digital i les eines de comunicació en línia per a una comunicació efectiva entre la comunitat educativa, és a dir, per a l’intercanvi d’informació, la col·laboració i la participació activa de tots els membres que intervenen en el procés d’aprenentatge.

El centre disposa d’un lloc web amb la informació pública. S´hi pot trobar:

• informació estàtica: ubicació, història del centre,  ensenyaments que s’imparteixen i horaris d’aquests, horari d’atenció al públic…
  • articles dinàmics sobre el que succeeix al centre dia a dia.

Cal diferenciar les comunicacions que es realitzen:

• Amb els docents i PAS:

Al centre ens comuniquem habitualment mitjançant el correu electrònic (@xtec.cat) o a través del grup de Whatsapp  de docents del curs en funció de si el missatge va dirigit a un destinatari concret o a tot el grup i del tipus de missatge que s’envia.

Per altra banda, el Drive associat al compte de Google resulta molt útil per compartir i posteriorment obtenir, editar i imprimir documents acadèmics i/o administratius que faciliten la gestió i l’operativa del dia a dia del professorat i de  l’administració del centre.

• Amb l’alumnat adult i les famílies de l’alumnat menor:

L’administració del centre fa servir habitualment el correu electrònic corporatiu i el telèfon.  També personalment en l’horari d’atenció al públic. En casos en que cal assegurar-se que una informació arriba de manera ràpida a tot un grup classe s’utilitzen els grups de WhatsApp on el delegat o delegada transmet el missatge als seus companys.

D’altra banda, els docents fan servir les eines pròpies de comunicació que ofereixen les plataformes virtuals d’ensenyament, en aquest cas el Moodle.  Amb això estableixen un feedback professorat-alumnat.