Història

El CFA Eugeni d’Ors és un centre públic que depèn  del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’AFA Can Vidalet, que així es va denominar inicialment, va començar les seves activitats l’any 1977.

Al mateix temps també es va iniciar al barri Centre una altra AFA que va anar canviant de local amb els seus professors i que finalment s’instal·là al barri de La Plana amb aquest nom.

L’any 1998 es va iniciar la fusió de les dues Aules en una que es va ubicar a la primera planta de l’edifici de l’antiga Escola d’EGB Eugeni d’Ors, local que actualment ocupem.

D’aleshores ençà l’Escola ha anat creixent, tant en nombre d’alumnes com en nombre de professorat.

A partir d’aquest moment l’Aula de Formació d’Adults (AFA) inicià el procés de transformació en Centre de Formació de Persones Adultes (CFA) cosa que per diversos motius i mancances no es va assolir fins l’octubre de 2009 amb la publicació al DOCG Núm. 5486 19.10.2009.

Cada curs, el CFA Eugeni d’Ors atén una mitjana de 650 alumnes, de diferents edats, cultures, nivells educatius o procedència. Per aquest motiu, l’escola fa un gran esforç per adaptar-se a les noves necessitat i demandes, incorporant nous recursos tecnològics i ha ampliat la seva oferta formativa, impartint nivells tan diferents com les classes d’alfabetització o la preparació a Proves de Cicles Formatius de Grau Superior i Accés a la Universitat per a majors de 25 i 45 anys, passant per la Informàtica, els cursos d’Anglès, Castellà per a nouvinguts o Graduat d’Educació Secundària per tal d’oferir a la ciutat un ensenyament de qualitat amb el compromís de seguir treballant perquè l’Educació Permanent sigui una realitat a Esplugues de Llobregat.